Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste NORSKE løsning for Visa/Mastercard

ptomter

Medlem
Hei Knut, desverre så er det en høy kostnad på de fleste norske løsninger i dag, men slik som jeg har på mine nettbutikker, og mine kunder har på sine nettbutikker, samt også SAS, Norwegian og veldig mange andre har på sine nettbutikker, er at de tilbyr Visa/BankAxept/Maestro som betalingsfritt alternativt, og at man har egen gebyr på eks. kredittkort som Diners/Mastercard/AmericanExpress. Jeg har 50 kroner i gebyr på disse sistnevnte kortene og hatt det i 3 år, samt også de fleste av mine kunder tjener inn både månedskostnad (vi bruker netaxept) samt , transaksjonskostnader, og får også tilbakebetalt som følge av dette. Så det er jo en grunn til at dette blir mer og mer vanlig. Slik som Norwegian gratis for sine egne kort fra BankNorwegian men har kredittkorttilegg på 3 % på andre ..
 

spikre

peterhamre.no
Hei Knut, desverre så er det en høy kostnad på de fleste norske løsninger i dag, men slik som jeg har på mine nettbutikker, og mine kunder har på sine nettbutikker, samt også SAS, Norwegian og veldig mange andre har på sine nettbutikker, er at de tilbyr Visa/BankAxept/Maestro som betalingsfritt alternativt, og at man har egen gebyr på eks. kredittkort som Diners/Mastercard/AmericanExpress. Jeg har 50 kroner i gebyr på disse sistnevnte kortene og hatt det i 3 år, samt også de fleste av mine kunder tjener inn både månedskostnad (vi bruker netaxept) samt , transaksjonskostnader, og får også tilbakebetalt som følge av dette. Så det er jo en grunn til at dette blir mer og mer vanlig. Slik som Norwegian gratis for sine egne kort fra BankNorwegian men har kredittkorttilegg på 3 % på andre ..
Dette blir snart forbudt. EU har nye regler for at alle betalingskort stiller likt - uten å differiensiere på pris. Altså kan en ikke ta gebyr for betaling med kredittkort.
 

ptomter

Medlem
Hei Petter, fult klar over disse EU reglene, forslag til endring til finansloven § 26 og forsikrift til denne gikk høringsrunden ut i Slutten av desember, og før eventuelt denne kan bli en del av norsk rett tar det som regel litt tid med tanke på at dette er jo formelt endring i lov og ikke i forsikrift. Uansett om den eventuelt en gang i fremtiden skulle bli endret så gjelder ikke forbudet for en rekke korttyper blant annet American Express, Diners etc. da det ikke omfattes av de EU reglene, og vil heller ikke sånn sett bli omfattet av endring til finansloven når dette en gang skjer.
https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing---revisjon-av-finansavtaleloven/id2569865/

ENN SÅ LENGE ER DET BARE Å KREVE GEBYRER I FLUST :D
 

KIA

Medlem
Har noen sammenlignet prisene på Bambora med stripe? Har dere erfaring hvilken fungerer best?
 

Oscar

Member
Når du når et vist beløp pr. måned lønner bambora seg. Tror det lå på runt 20000kr før bambora lønte seg. Ikke sikker og ikke gjennomregnet
 

BamboraNorge

New Member
Hei!

Legger inn litt informasjon her siden jeg ser det er flere som lurer. :) Bambora Checkout har plugins til netthandelsplattformene WooCommerce, Prestashop, Magento og Opencart - samt API for egen integrasjon. Betalingsmetodene som er inkludert er vanlig Visa/Mastercard/Maestro samt Vipps og faktura/delbetalingsfunksjon. Prisen er 0 kr oppstart, 245 kr/måned og 1,59 % i transaksjonsgebyr for alle europeiske kort. (2,45 % for internasjonale kort). Les gjerne mer her: https://www.bambora.com/no/no/online/oversikt/

Hilsen Margrethe
 

KIA

Medlem
Hei!

Legger inn litt informasjon her siden jeg ser det er flere som lurer. :) Bambora Checkout har plugins til netthandelsplattformene WooCommerce, Prestashop, Magento og Opencart - samt API for egen integrasjon. Betalingsmetodene som er inkludert er vanlig Visa/Mastercard/Maestro samt Vipps og faktura/delbetalingsfunksjon. Prisen er 0 kr oppstart, 245 kr/måned og 1,59 % i transaksjonsgebyr for alle europeiske kort. (2,45 % for internasjonale kort). Les gjerne mer her: https://www.bambora.com/no/no/online/oversikt/

Hilsen Margrethe
Er det noen ekstra gebyr hvis en velger å betale med faktura eller delbetaling? Hvordan fungerer utbetaling ved faktura/delbetaling? Hva skjer hvis kunde ikke betaler faktura/delbetaling?
 

BamboraNorge

New Member
Hei!

Det er ingen ekstra gebyrer, du har den samme transaksjonsavgiften som ved en vanlig betaling. Utbetalingen fungerer også på samme måte som vanlig og i tråd med utbetalingsvilkårene du får når du blir kunde hos oss. Når en kunde velger faktura eller delbetaling, betales beløpet ut til deg som vanlig, mens Lindorff overtar fakturaen og kravet til kunden. :) Ta gjerne kontakt med oss direkte for mer utfyllende informasjon; ecom.norway@bambora.com eller ring 21 95 03 90.

Hilsen Margrethe
 
Topp