Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webside rettet mot varmepumpe-bransjen

Chris M

Medlem
Har bestemt meg for å selge denne siden innen varmepumpe-segmentet.

Websiden har rundt 250-300 besøkende hver måned. Absolutt all trafikk er organisk fra søkemotorer eller direct request. Det er altså ingen trafikk fra facebook eller slikt. Websiden er rundt 15 år gammel.

Nettstedet inneholder følgende:
- Rundt 20 artikler om temaet varmepumpe.
- En produktguide med nærmere 50 varmepumpemodeller
- En egen kategori for test av varmepumpe med syv forskjellige tester der beste varmepumper blir kåret.
- Oversikt over autoriserte forhandlere av varmepumper rundt om i Norge. Både basert på fylke og kommune.
- Bruksanvisning til montering av varmepumpe.

Da jeg kjøpte den la jeg inn ett par dager med arbeid med å skrive artikler og oppdatere produktguide. Og jeg ser tydelig resultat av dette på oversikten over besøkte sider i analytics. Det fremstår tydelig som at tekst/informasjon som blir lagt inn på siden gir ganske raskt resultater i økt trafikk. Så det virker som at websiden har en viss troverdighet hos søkemotorene. Og at det dermed vil få godt betalt for det arbeidet man legger inn med å øke mengden tekst.

Da jeg kjøpte den hadde jeg en avtale med en telefonselger som skulle selge oppføring til forhandlere av varmepumper. Men han trakk seg fra jobben, og dermed stoppet det hele opp. Og etter det har jeg ikke gjort noe med siden. Velger derfor å selge den.

Vedlagt er printscreen fra Google Analytics fra 1.november 2017 til 15.februar 2018.

Bud starter på 9990 kr. ( + moms ).
 

Vedlegg

  • vpguiden.jpg
    vpguiden.jpg
    140,9 KB · Sett: 17

Chris M

Medlem
Ikke noe bomkjøp slik jeg ser det. Siden er blitt rimelig oppdatert med info siden jeg kjøpte den og trafikken har mer enn doblet seg.
 

Stoppet

Banned
Hvor store er inntektene på siden?
 

Chris M

Medlem
Har ikke lagt inn reklame før i jeg prøvde i går. Men da påvirket dette designet, og kategoriene flyttet seg nederst på siden. Så må nok få hjelp til dette.

Mitt utgangspunkt var at inntektene skulle komme av salg av oppføtinger. Noe jeg fortsatt mener er mulig forsåvidt.
 
Topp