Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"GDPR for Dummies" - finnes det?

Hehe, synes den er litt forvirrende.

Sagt på en litt annen måte - er dette noe som angår oss som ikke registrerer personopplysninger?

Jeg har et par nettsider som bruker WassUp og Google Analytics for å følge med på trafikken. Er det "innafor", eller må jeg gjøre noe i forhold til dette?

Mvh Dan
 

xdex

Medlem
Hadde jeg hatt bedre tid, skulle jeg gjerne skrevet ett langt og kjedelig stykke om GDPR, men regner med vi snart ser mer og mer informasjon om dette.

Du kan jo også lese hva Google skrev i Mai 2017, hvor det kommer frem at "vi skal være klare når vi må" slik jeg tolker det. Dette er jo ikke ett direkte svar, men det gjelder nok hele plattformen.

https://www.blog.google/topics/goog...ment-general-data-protection-regulation-gdpr/

Når det er sagt, godt å se at folk tar GDPR på alvor.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Egentlig er det totenbanken skriver feil:
"Cookies benyttes for eksempel for å se om du har besøkt nettsiden tidligere, samt tidspunktet for besøket, og de benyttes for å analysere det generelle brukermønsteret på nettsiden."

Cookies benyttes for eksempel for å se om nettleseren har besøkt nettsiden tidligere...
 

jaw97

New Member
Hei. Jeg representerer Debet AS og vi har akkurat lansert Debet GDPR. Jeg ser at denne tråden er noen år gammel nå, men vi har nå lansert et system for GDPR for små og mellomstore bedrifter. Vi har gjennom våre kunder skjønt at det er mange SMB-bedrifter som ikke arbeider i tråd med GDPR-reglene. Målet med produktet er at dette skal bli en type GDPR for dummies sånn at man enkelt kan få orden på GDPR i sin bedrift.

Vi har til nå laget GDPR-dokumenter til små bedrifter, og selger en pakke med følgende dokumenter
  • Personvernerklæring
  • Behandlingsoversikt
  • Risikovurdering
  • Plan for datasikkerhet
  • Databehandleravtale
  • Samtykkeerklæring
  • Policy for informasjonssikkerhet
  • Opplæringsmateriell for ansatte
Vi holder også på å ferdigstille videokurs om GDPR.

Vi ønsker tilbakemeldinger fra SMB-markedet om hvilke utfordringer og ikke minst ønsker dere kan ha rundt GDPR-arbeidet.

Sjekk gjerne ut siden vi har lansert :)

https://www.debet.no/gdpr
 

xdex

Medlem
Hei. Jeg representerer Debet AS og vi har akkurat lansert Debet GDPR. Jeg ser at denne tråden er noen år gammel nå, men vi har nå lansert et system for GDPR for små og mellomstore bedrifter. Vi har gjennom våre kunder skjønt at det er mange SMB-bedrifter som ikke arbeider i tråd med GDPR-reglene. Målet med produktet er at dette skal bli en type GDPR for dummies sånn at man enkelt kan få orden på GDPR i sin bedrift.

Vi har til nå laget GDPR-dokumenter til små bedrifter, og selger en pakke med følgende dokumenter
  • Personvernerklæring
  • Behandlingsoversikt
  • Risikovurdering
  • Plan for datasikkerhet
  • Databehandleravtale
  • Samtykkeerklæring
  • Policy for informasjonssikkerhet
  • Opplæringsmateriell for ansatte
Vi holder også på å ferdigstille videokurs om GDPR.

Vi ønsker tilbakemeldinger fra SMB-markedet om hvilke utfordringer og ikke minst ønsker dere kan ha rundt GDPR-arbeidet.

Sjekk gjerne ut siden vi har lansert :)

https://www.debet.no/gdpr

Da er mitt spørsmål, står dere ansvarlige for denne informasjonen? Jeg kjenner ikke til en eneste bedrift som selv står ansvarlig for GDPR, med mindre det er et advokatbyrå, med erfaring på området. Finnes nok av bedrifter som "tilbyr" personvernerklæring, risikovurdering etc, men ingen påtar seg ansvaret, eller lar seg holde ansvarlig. Dette blir litt som å si "du kan bruke alt dette, men du får ikke stille oss til ansvar. Du må selv avklare alt med en advokat".

Det står heller ingenting om hvem dere er, og hvilke kompetanse dere har på området. Dette virker mer som et tulleprodukt fra 1881, eller gulesider. En databehandleravtale skal komme fra leverandøren, men dette tilbyr altså DERE? Mot hvem da, kjenner dere leverandøren til kunden? Hele denne produktsiden virker som et lokkemiddel for mindre smarte bedrifter.

4 990,- kr for svada, og en haug med copy/paste informasjon. Sikkert greit for de som ikke vet bedre.

På toppen av alt, og det mest komiske med hele dette innelgget er som @GrumpyHans sier, dere har jo ikke engang en personvernerklæring selv, tross bruk at 100 vis av cookies etc. Imponerende at en nettside som tilbyr et "så bra" produkt, bryter flere GDPR regler en de fleste.

Styr unna :)
 
Topp