Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mobile first indexing-?

metallian

Medlem
Har begynt å få mailer på nettsidene med beskjed at dette nå er aktivert- litt usikker på hav dette betyr, må jeg gjøre noe her? Ligger jo forklaring i mailen men jeg e rikke veldig god på teknisk språk av denne typen....

Tolke rjeg rett når jeg tenker at dette er positivt og noe Google har kontroll på...?
 

ronorio

Active Member
Jeg er ingen ekspert på SEO men mener mobile first betyr at Google anser mobil-utgaven av nettstedet ditt som primærutgaven.

Er nettstedet ditt bedre rangert eller optimalisert for mobile brukere, kontra desktop/større skjermer?

Har du registrert nettstedet i Google Search Console? Logg inn og se hva status er, eventuelle anbefalinger m.m
 

Morph

Svart belte i snoking
Alle nettsider går over til "mobile first". Og som romorio sier, betyr dette at Google tar utgangspunkt i mobilversjonen av en nettside når de crawler og dermed også som utgangspunkt for indeksering/rangering.

De har tatt de "enkle" først, altså de som har vært mobiltilpasset. Det begynte de med i vår/tidlig sommer. Nå kaster de nok rubbel og bit inn i mobile first index'en.

Så ja, viktigere enn noen gang med mobiltilpasset nettside!
 

metallian

Medlem
Alle nettsider går over til "mobile first". Og som romorio sier, betyr dette at Google tar utgangspunkt i mobilversjonen av en nettside når de crawler og dermed også som utgangspunkt for indeksering/rangering.

De har tatt de "enkle" først, altså de som har vært mobiltilpasset. Det begynte de med i vår/tidlig sommer. Nå kaster de nok rubbel og bit inn i mobile first index'en.

Så ja, viktigere enn noen gang med mobiltilpasset nettside!
Står dette i mailen:
"Analyser vi har gjort, tilsier at mobil- og datamaskinversjonene av nettstedet ditt er sammenlignbare."
 
Topp