Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det i det hele tatt mulig å tjene penger med Adsense?

Jeg har en nettside innenfor økonomi med rundt 3000 besøkende i måneden. Siden er etter min mening av høy kvalitet med grundige og opplysende artikler.

Jeg har to adsensereklamer i artiklene, samt en i menyen. Siden er mobiloptimalisert og annonsene vises sånn sett fint på alle enheter.

Inntektene derimot, de uteblir. Tjener rundt 100kr i måneden fra Adsense på denne siden, noen i mine øyne ikke er verdt bryet. Har prøvd med flere forskjellige annonsetyper, uten merkbar forskjell.

Er Adsense som inntektskilde nytteløst, eller er det jeg som ikke har knekt koden?

3000 besøkende i måneden er sånn sett ikke så mye, men gang det med 10, og inntektene blir 1000kr måneden, ikke mye å skryte av det heller. Dette er trafikk til en rekke søkeord som burde være verdifulle for annonsører.
 

ronorio

Active Member
Du vil nok trenge en god del flere besøkende før Adsense gir de helt store avkastningene.

Når det er sagt er det alltids mulig å optimalisere hvilke type annonser du viser, og får du genuine klikk på de annonsene du viser tjener du mer.

Tenk litt på hva innholdet ditt kan selge, om du feks. skriver om hvordan polere en bil, får du neppe solgt sminke eller samlemynter.

Hvorfor kommer en leser til deg, hva er han/hun ute etter? Det er viktige element.

Mitt beste råd (ang salg av produkter via reklame) er å selge noe du har prøvd eller har kjennskap til. Sats på noe som folk trenger, og/eller løser problemet de står ovenfor.
 

Kackalorum

Member
Jag är i samma sits som du, ungefär lika många besökare, och Adsense drar in peanuts. Jag gick vägen i stället och tog bort alla annonser, och säljer i stället reklamplats någon gång då och då direkt till en köpare.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg gikk enda et steg videre som Kackalorum og ga bort hele siden.
Har funnet ut at annonsesalg ikke er for meg - det er en ekstra jobb. Har vel fått in 1200 kr i Adsense i løpet av 10 år, og 600 i affiliate.
 

Frode

Medlem
Skal du tjene på adsense må du skrive om et problem e.l. og ikke gi svaret i artikkelen, men la løsningen stå i annonsen.

Da klikker folk på annonsen for å få vite hvordan de skal løse problemet.. :)
 

pleb

Medlem
Skal du tjene på adsense må du skrive om et problem e.l. og ikke gi svaret i artikkelen, men la løsningen stå i annonsen.

Da klikker folk på annonsen for å få vite hvordan de skal løse problemet.. :)

Høres i hvert fall ikke dumt ut hvis det fungerer. :)

Har du et eksempel på en slik artikkel? Må være vanskelig å gjøre SEO, men samtidig ikke svare på spørsmålet i overskriften.
 

Bertram

Member
Vel... folk søker jo på beskrivelse av problemet (teksten din) og ikke løsningen (ikke i teksten din)?

Google foretrekker at en artikkel gir svar på et spørsmål/tema. Det gjør også folk flest. Om folk ikke finner svaret i artikkelen kan fluktfrekvensen bli stor, og det er dårlig SEO
 

Frode

Medlem
Jojo, man må jo gi litt av svaret eller så virker det jo helt idiotisk.

Men for eksempel kan man skrive:

"Ving er et reiseselskap som tilbyr turer hit, men også mange andre selskaper tilbyr turer hit som også kan være mye billigere enn Ving". Hvis du vet at slike selskaper annonserer på adsense. Men, igjen bare for å illustrere et eksempel.

Men dette kan jo brukes i alle nisjer ;)
 
Adsense är ju väldigt praktiskt, inte mycket jobb, Google sköter ju allt. Jag ser bara till att lägga annonser där jag vill ha de på varje sida, tillåter inte att Google får lägga hur de vill, jag vill ha det rent och snyggt.

Tickar väl in 15-20 öre per besökare i snitt på adsense. Affiliate betydligt mer. Allt handlar ju om att ha en sida som ger bra/intressant och nyttig information för besökaren. Sen förväntar jag mig att Google ska ge bra annonser inom just den sektorn jag är inom, och det funkar rätt bra. Jag tror säkert att summan kan dubblas till 30-40 öre per besökare om jag låter Google få härja fritt med sina annonser, men jag föredrar att ha det enkelt och full kontroll på min sida. Sen lär nog intäkterna öka ju fler besökare som kommer från Google, de bör ha sökt något som är relaterat till vad min sida erbjuder, ger mer pengar än någon från FB exempelvis. Så jobbar man och skapar en fantastisk bra hemsida så ger det mer kvalitetsbesökare vilket ger mer klirr i kassan :D
 
Sist redigert:
Topp