Kjapp og trygg hosting for Wordpress

TIL HELVETE MED KLARNA!

mistert89

New Member
Vårt selskap har hatt svært dårlig erfaring med Klarna.

Vi har nå hittill investert nesten ca. 50 timer på å implementere Klarna Checkout til vår app, snart vurderer vi å avskrive disse timene og se de som tapt.

Utviklerne har hatt svært manglende support til implementering, men jeg har også hatt svært dårlig support på vanlig kundeservice.

1) Chat ber meg ta kontakt på epost.
2) Telefon ber meg ta kontakt på epost da spørsmålene er såpass omfattende.
3) Vanlig support(etter å ha ventet en dag) forteller meg at dette kan de ikke svare på, fordi vår side ikke er live enda. Dette spørsmålet må vi sende videre onboarding teamet.
4) Vi sender spørsmålet videre til onboarding teamet på den 6. desember. Ingen telefon eller chat tilgjengelig.
5) Vi får svar fra onboarding teamet den 11 desember. De svarer ikke på spørsmålet. Det de forteller oss er at vi må sende inn butikken til manual review, noe jeg synes er rart. Manual review må godkjennes av avdelingen fra pkt. 3.

Så her er vi i sirkelen nå, vi kan dokumentere at utviklerne har brukt ca. 50 timer på å integrere dette da vi ønsket det integrert raskt. Vi har brukt Paypal, PayEx, 2Checkout og Stripe uten problemer.

Det er forventet ca. 30 timer til om vi ønsker å bruke Klarna, dette ville ha vært MYE lettere om de svarte på spørsmålene til våre utviklere!! Etter vår opplevelse blir nok Klarna utviklingen revurdert. Klarna får ihvertfall ikke min stemme lenger.

Vi har ALDRI opplevd så dårlig kundeservice og utvikler support. Dere er herved advart!
 

Oscar

Member
Vårt selskap har hatt svært dårlig erfaring med Klarna.

Vi har nå hittill investert nesten ca. 50 timer på å implementere Klarna Checkout til vår app, snart vurderer vi å avskrive disse timene og se de som tapt.

Utviklerne har hatt svært manglende support til implementering, men jeg har også hatt svært dårlig support på vanlig kundeservice.

1) Chat ber meg ta kontakt på epost.
2) Telefon ber meg ta kontakt på epost da spørsmålene er såpass omfattende.
3) Vanlig support(etter å ha ventet en dag) forteller meg at dette kan de ikke svare på, fordi vår side ikke er live enda. Dette spørsmålet må vi sende videre onboarding teamet.
4) Vi sender spørsmålet videre til onboarding teamet på den 6. desember. Ingen telefon eller chat tilgjengelig.
5) Vi får svar fra onboarding teamet den 11 desember. De svarer ikke på spørsmålet. Det de forteller oss er at vi må sende inn butikken til manual review, noe jeg synes er rart. Manual review må godkjennes av avdelingen fra pkt. 3.

Så her er vi i sirkelen nå, vi kan dokumentere at utviklerne har brukt ca. 50 timer på å integrere dette da vi ønsket det integrert raskt. Vi har brukt Paypal, PayEx, 2Checkout og Stripe uten problemer.

Det er forventet ca. 30 timer til om vi ønsker å bruke Klarna, dette ville ha vært MYE lettere om de svarte på spørsmålene til våre utviklere!! Etter vår opplevelse blir nok Klarna utviklingen revurdert. Klarna får ihvertfall ikke min stemme lenger.

Vi har ALDRI opplevd så dårlig kundeservice og utvikler support. Dere er herved advart!

Vurdert å ta en titt på bambora. De har et veldig greit JSON API som er godt dokumentert. Og det jeg har hatt av support fra de (HUSK! Jeg er ikke betalende kunde, men utvikler) har vært veldig holdbart i forhold til mye annet keg har møtt.

De har vanlig kortinnløsning integrert sammen med Vipps og faktura. Anbefalt i henhold til hva jeg ser it fra API. (Her sier jeg det igjen: Jeg er IKKE betalende kunde)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Hvorfor ikke bare bruke, vipps, paypal og eget fakturasystem?

Jeg tenker bare på at siden det er så mye krøll og prisen er ikke akkurat hyggelig heller.

Paypals gebyrer er noe høye, men ingen faste månedlige kostnader.

Paypal er vel hovedsakelig for geeks, "folk flest" har ikke Paypal og vil ikke ha det heller.
 

mistert89

New Member
Vel, kundeservice på Bambora er ikke alltid kjempebra, har et par kunder som måtte kutte dem ut.

Ringte de for å "teste" kundeservice. La på før jeg gadd å vente mer.

Vi har en kartleggingsfase med alle konkurrerende aktører nå, det beste hadde vært noe med Stripe sin støtte fra et utviklerperspektiv med Klarna sine muligheter for kunde.

Klarna har ikke ordentlig kundeservice og vi har mer eller mindre mistet tilliten til de som selskap, om Klarna er vanskelig nå må de være forferdelig å ha med å gjøre dersom nedetid/teknisk feil.
 

mistert89

New Member
Har ikke prøvd stripe. Skal ta en nærmere titt på det :)

Anbefales på det varmeste. Desidert beste betalingsløsningen vi har brukt og som jeg har hatt best erfaring med.

Vi ender nok med å kode vår egen løsning som tilsvarer nogenlunde det Klarna tilbyr kundene sine, med egne leverandører, Stripe integrert, o.l. for betaling.

Eneste minuset er at vi må forhandle frem egne avtaler for betaling oppfølging av faktura, o.l. Fordelen er jo at det er mye billigere og at vi slipper å forholde oss til Klarna.
 
Topp