Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fiken vs eAccounting

Oscar

Member
Hei,

Skal nå flytte meg vekk fra tripletex da jeg ikke helt liker den nye prisstrukturen.

Valget står hovedsakelig mellom Fiken og eAccounting.

Hva jeg liker med eAccounting:
-Gratis regnskapshjelp
- Gratis API

Hva jeg ikke liker med eAccounting:
-"Utdatert" design
-Stort firma, endringer og nye funksjoner tar ofte lang tid


Hva jeg liker med fiken:
-Enkelt, responsivt og intuitivt design
-Lett å bokføre
-Forslag på kontoer
-Gjør regnskap for mannen i gata lett

Hva jeg ikke liker med fiken:
-API tilgang for 99kr mnd tillegg


Hva tenker folk jeg burde velge?
API er egentlig helt essensielt for meg da jeg ønsker å ha kunne ha det integrert rundt om kring, så med 99kr ekstra så blir fiken utenfor hva jeg faktisk har råd til å betale for et regnskapssystem. Synes dere disse 99kr er rimelig og at jeg bare må bite meg i tunga og finne 1200kr ekstra?

Gi meg gjerne innspill på hva jeg burde velge.

Takk!
 

Oscar

Member
Her er mailen:
Kode:
Fra og med 1. februar 2019 økes den månedlige serviceavgiften for Tripletex med 5 %. Justeringen gjelder alle som inngikk et kundeforhold før 1. august 2018. Dette bidrar til at vi kan fortsette utviklingen av systemet og forenkle din hverdag.

Du trenger ikke å gjøre noe som helst – fakturaen din blir oppdatert automatisk i februar.

Og nye pakker har blitt strippet for noe funksjoner så det er det
 

xdex

Medlem
Vi kan ikke svare for dine behov, men personlig syntes jeg fiken er veldig enkelt og greit. Lett å jobbe med, og hvis jeg lurer på noe, får jeg alltid et kjapt svar. Syntes også prismodellen er fornuftig, i forhold til resten av bransjen. Regner med fiken blir kjøpt opp i løpet av 2020.

Her er mailen:
Kode:
Fra og med 1. februar 2019 økes den månedlige serviceavgiften for Tripletex med 5 %. Justeringen gjelder alle som inngikk et kundeforhold før 1. august 2018. Dette bidrar til at vi kan fortsette utviklingen av systemet og forenkle din hverdag.

Du trenger ikke å gjøre noe som helst – fakturaen din blir oppdatert automatisk i februar.

Og nye pakker har blitt strippet for noe funksjoner så det er det

Bidrar til at vi kan forsette utvikligen.. en bedrift som tar flere millioner i utbytte, men forsvarer med at "sånn at vi kan forsette utviklingen" .. hehe...
 

Oscar

Member
Vi kan ikke svare for dine behov, men personlig syntes jeg fiken er veldig enkelt og greit. Lett å jobbe med, og hvis jeg lurer på noe, får jeg alltid et kjapt svar. Syntes også prismodellen er fornuftig, i forhold til resten av bransjen. Regner med fiken blir kjøpt opp i løpet av 2020.



Bidrar til at vi kan forsette utvikligen.. en bedrift som tar flere millioner i utbytte, men forsvarer med at "sånn at vi kan forsette utviklingen" .. hehe...

Er det jeg har fått inntrykk av i fiken også etter å ha prøvd. Men hva tenker du rundt 99kr (tilnærmet dobling) ekstra for bruk av API. Det synes jeg er på grensen til uakseptabelt.

Og helt enig med det du sier om Tripletex. Visma er noe blodsugere til tider med dårlige argumenter
 

xdex

Medlem
Er det jeg har fått inntrykk av i fiken også etter å ha prøvd. Men hva tenker du rundt 99kr (tilnærmet dobling) ekstra for bruk av API. Det synes jeg er på grensen til uakseptabelt.

Og helt enig med det du sier om Tripletex. Visma er noe blodsugere til tider med dårlige argumenter

Det er kun uakseptabelt hvis grunnen til API tilgang er svak. Jeg regner med at du skal bruke API'en til mye av det samme som jeg har gjort.. automatisering! Hvis du sparer 5-6 timer i løpet av en måned på dette, så er det jo verdt det. Her må du bare sammenligne kost og tid tenker jeg :)
 

Oscar

Member
Det er kun uakseptabelt hvis grunnen til API tilgang er svak. Jeg regner med at du skal bruke API'en til mye av det samme som jeg har gjort.. automatisering! Hvis du sparer 5-6 timer i løpet av en måned på dette, så er det jo verdt det. Her må du bare sammenligne kost og tid tenker jeg :)

Sant sant, eneste som skal automatisetes er egentlig uthenting av kundeid til brukere il et annet program samt, hente ut en liste av ubetalte fakturaer for kunden samt kunne opprette fakturaer ved ordre
 

Bjørnar

Gründer
Jeg tenker at dersom 99 x 12 er en for stor sum, så er det kanskje andre plasser enn selve API-kostnaden som er utfordringen, men manglende inntjening andre plasser?
 
Topp