Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nytt firma, nettbutikk og MVA (ikke mva pliktig)

perksp

Member
Jeg finner dessverre ingen informasjon på dette og håper noen kan hjelpe meg med dette. Skal forklare så godt jeg kan :D

Nytt firma (AS) i oppstart. Jeg skal benytte Shopify og Klarna.
Jeg er ikke forhåndsregistrert for MVA og kan ikke se for meg at omsetningen skal runde 50K de første 3 ukene. Lurer da på om dere guruer vet hvordan jeg kan løse dette i nettbutikken. Varene skal jo da selges uten mva frem til jeg når omsetning på 50K. Finnes det noen form for automatikk i dette enten i Shopify / Klarna? Eller blir det at man sitter på gjerdet og følger med når omsetningen nærmere seg og så aktiverer mva i nettbutikken?

Mulig dette virker håpløst idiotisk for noen, men jeg får totalt brainfart.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Yep, 50k omsetningsgrense før mva er total håpløst idiotisk, men det får staten stå for.
Jeg satt på gjerdet selv, men det er lenge siden nå (og var dessuten ENK og ikke AS).

For å gjøre det enkelt kan du jo forvente omsetning over 50k innen 3 uker.
Men ting kan skje.
 

perksp

Member
Ja, helt enig der. Teit at man ikke kan forhåndsregistrere seg uavhengig av omsetning så lenge det er forventet omsetning i løpet av 12 mnd eller noe slikt. Det blir forferdelig kronglete.

"For å gjøre det enkelt kan du jo forvente omsetning over 50k innen 3 uker.
Men ting kan skje."
Jeg har vurdert denne løsningen, men hva skjer om man ikke oppnår forventet omsetning? Jeg kan tenke meg at jeg når 50k de første 3 månedene, men ikke 3 ukene.
 
Topp