Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva kan jeg ta betalt for denne frilanser-jobben?

torbis

New Member
Hei.
Jeg jobber i dag fulltid som redaktør for et online magasin om trening, kosthold og helse. I løpet av årene har jeg opparbeidet en del kunnskap om markedsføring, SoMe og opparbeidelse av gode kunderelasjoner. Før jeg fikk jobben sin redaktør skrev jeg mye som frilanser.

Nå ønsker et lokalt firma som jobber med opplevelses-turer i regionen her jeg bor, å bruke meg til å vokse på nett og i sosiale kanaler. Jeg skal ha ansvaret for å skrive noen korte og inspirerende saker som publiseres i ulike kanaler, samt bilder. Selskapet driver godt til tross for at det er lite, og det har minst like mange utenlandske kunder som norske.

I utgangspunktet skal jeg jobbe med dette nå og frem til sommeren, 15.juni, før det eventuelt forlenges. Spørsmålet er hva jeg skal ta meg betalt. Dette blir ikke en timesbasert jobb. Å bygge opp en følgerskare i sosiale medier tar tid, og det er mye "usynlig" arbeid som gjøres. Jeg er redd for å si enn for stiv pris siden jeg kjenner personen som driver selskapet, men samtidig har jeg vært litt for "snill" hele livet og vet at jeg må begynne å ta meg betalt.

Er det noen som har noen innspill på hva jeg bør du som en fastpris? Takknemlig for alle svar.
 

looper

Medlem
Hey,

Det er vel først greit å finne ut hvor mange timer du tror du kommer til å bruke på det. Så ligger en normal timespris på mellom 700,- og 1000,- kroner på dette. Siden dette er fast frem til forsommeren så kan du gi litt rabatter og lage en fast pris.

Hvis du har behov for å ikke tenke timer så finn ut hva du er er "fornøyd" med å få ekstra inn for å ta jobben.

Selv liker jeg best timepris eksempelet :)

Lykke til!
 

torbis

New Member
Hei .
Tusen takk for svar. Jeg har egentlig landet på løsningen med timepris jeg også, men i en litt annen skala. Nå viser det seg at jeg blir ansatt slik at jeg slipper å fakturere. Jeg tenkte en timepris på 225kr timen. Kanskje lite? Ikke vet jeg. Det er totalt 15 uker. Regner jeg forsiktig å sier 4-5 timer i uken (det er veldig forsiktig altså), så er dette 60-75 timer. Det tilsvarer mellom 13 500kr og 16 875kr for hele jobben. Det burde være innafor for arbeidsgiver i hvert fall...
 

JudeQuinn

Medlem
Men naar du er frilanser har du ogsaa mange timer ifbm. regnskap, opplaering, operasjonsrelatert, markedfoering av deg selv ... og du har mye mindre sikkerhetsnett or boer fakturere mer.

Vi gjoer google/facebook og teknisk SEO og tar 200$/timen vanligvis.
 

torbis

New Member
Takk for svar.
Som nevnt over så slipper jeg å ta oppdraget som frilanser, men blir isteden ansatt. Tror 250kr i timen er en grei pris.
 

SEOBlogg

New Member
Hei,

Ville også tatt $200-250 per time ja. Vi på SEO bloggen ligger på ca. det for våre kunder (helt ny blogg, ikke affiliate lenke).

Husk at hvis du bruker noen programmer (semrush/ahrefs/moz), så inkluder dette i prisen din :)

Lykke til
 

JudeQuinn

Medlem
Husk at dersom du er frilanser, maa du ogsaa bake inn kursing, software, kontor, it, timer som ikke blir billed osv. F.eks. tar du 200 eur/timen, betyr ikke det at du har aarsloenn paa 200 eur/t * 150 t/m.

Tar du 250 kr timen, gaar det ikke rundt, med mindre det bare er en hobby.
 
Topp