Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilken hosting anbefaler dere?

Janne79

Banned
Hvem er den beste hosten dere kan anbefale?
Jeg ser at noen anbefaler Cloudways. Noen som har erfaringer med disse?
 

Marius_J

Social Engineer
Serve The World hvis du vil leie VPN eller Dedikert server.
Hvis du ønsker god support så er vel Zondo noe av det bedre på webhotell.
 

holte

Medlem
Jeg har flere webhoster, og i utgangspunktet var Proisp en favoritt, men ikke hvis du skal ha mange domener. Da blir det for dyrt. I tillegg til domeneavgift, dyrere webhotell skal de ha ekstra for hvert domene du legger til, om jeg ikke har forstått feil. Da ble det en tilleggsavgift på over 2000.- med ti domener (Med forbehold. Det er en stund siden)

Proisp har et meget godt system med mange muligheter og alt er lagt opp slik at «alle» skjønner det. Jeg vil anbefale Proisp om du skal ha en til noen flere sider og ikke har den største erfaring med dette.

Jeg har også hatt en konto på «minhost» de siste to årene og er kjempefornøyd. Det er billig, bra og man kan ha mange domener og nettsider. Men der bør du ha noe peiling på hvordan du oppretter nettsider om det skal være litt omfattende. Har du ikke hastverk finner du lett ut av det selv og når du først har satt opp en side eller installert wordpress så er det enkelt. Det var bare litt uvant i starten for en som er vant til C-Panel, men jeg fant ut av det uten å be om hjelp.

Minhost tilbyr også hjelp til oppsett for nye kunder, så alle kan få konto der, men du vil normalt kunne finne ut av det selv, og du får første året til halv pris om du bruker rabattkoden «webforumet». Da kan man jo prøve første året for å se om dette er noe for deg.

Så jeg vil anbefale å se på Proisp og Minhost for å vurdere hva som er best for deg, og jeg vil til slutt også nevne domeneshop om du skal ha en enkel hjemmeside eller en wordpressblogg. Domeneshop er meget bra og billig, men hvis du har voldsomt mye trafikk til siden, bør du velge en host med dedikert server. Der er ikke jeg enda og vet ikke så mye om hvem som er bra på «voldsomt mye trafikk».

Det går jo an å bytte host underveis om man utvikler seg fort.
 
Topp