Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Affiliate for betting i Norge

Calciopoli

New Member
Jeg har aldri dreve med affiliate marketing, og vet veldig lite om det. Men jeg har en plattform som potensielt kan fungere bra innenfor betting-segmentet. Men hvordan er egentlig reglene for dette?

Det er i utgangspunktet ulovlig å reklamere for betting i Norge – men mange TV-kanaler kommer seg rundt dette ved å sende fra utlandet. Er det da sånn at jeg kan gjøre dette, men på et utenlandsk domene og med en utenlandsk host? Og kan jeg evt. gjøre det gjennom mitt norske firma?
 
Jeg har jobbet med et par affiliater opp igjennom årene og det som kjennetegner det markedet (slik jeg fikk inntrykk av) er at alt drives svart. Dvs at affiliater får betaling inn på sin egen bettingkonto og kan deretter gjøre det de vil med pengene.
Ellers er alle slike sider på .com /.net etc - men alt av innhold og tekst er på norsk.

Det er enkelt å skjule hvem som eier et .com-domene så det er vanskelig for norske myndigheter å forfølge dette. Tror de rett og slett ignorer alt som ikke er på .no.

Google (med andre) er ikke glad i gambling, men ingen problem å målrette annonsering mot nordmenn. Cash is king.
 
Topp