Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Største domeneregistrar i Norge?

Natalia W.

New Member
Jeg letter etter hvor jeg kan registere domener med .no.
Registar som er godt men ikke for dyrt.

Kan dere anbefale noe?
 

Tarjei

Member
Mange velger Domeneshop men her finner du en liste:
https://www.norid.no/no/nytt-domenenavn/forhandlerliste/
Jeg ville holdt meg til en norsk forhandler.

Loopia ser jeg tar 9 kr, sier de, men jeg klarer ikke å bestille det uten noen tilleggstjenester, så det tar jeg som villedende markedsføring. Når Norid tar 75 kroner (inkl mva) så ville de gått kraftig i minus.
Har mange (bare) domener der uten ekstra tjenester så tror du gjør noe feil... Skal sies at UXen deres er definitivt ikke den beste. Men betal gjerne mer et annet sted om du ikke vil at de skal gå i minus ;)
 

Marius_J

Social Engineer
Domeneshop er Norges største.
På domener er der ikke mye pris forskjell hos de store. Kanskje 10-20 kroner.

Er heller hostingen du bør se på. Her kan det variere stort
 

asleo

Member
Jeg sjekket ut Loopia nå, og de tar ikke 9 kroner for .no, det er kun kampanje for første året. Straks domenet skal fornyes gjelder ordinære priser. Det står følgende i høyre kolonne på trinn 3 i handlekurven:

"Gjelder nybestillinger. Ordinære priser gjelder for neste avtaleperiode."

Videre kan man se at ordinær pris på .no er streket over, og at ordinær pris er 89 kroner eks. mva. Det betyr at Loopia tar 111,25 kroner i året for .no

For å svare på spørsmålet i overskriften fra trådstarter, så er det Domeneshop som er den største .no-registraren i Norge, i hvert fall i følge deres egne sider. Her er kopi fra "Om oss"-sida til Domeneshop:

"Vi er desidert størst på registrering av .no-domener med en markedsandel på hele 43,1% (mai 2019)"
 
Topp