Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny gratis annonse tjeneste

Tror du denne typen nettside har en fremtid?

  • Ja

    Stemmer: 4 18,2%
  • Nei

    Stemmer: 18 81,8%

  • Totalt antall stemmer
    22

Markedsplass

New Member
Det å starte en ny nettside er som mange vet ikke enkelt. Man trenger en aktiv nettside med brukere for at den skal være interessant for andre, men et sted må man begynne.

Jeg har laget en gratis annonse tjeneste på Markedsplass.com. Domenet er ganske bra, selv om det ikke er et .no domene. For å skille det litt ut fra andre sider, har jeg laget noen andre funksjoner som:
  • Visning av annonser på kart
  • Salg ved bruk av auksjon
Brukere kan selge, kjøpe, gi bort (gave), auksjonere eller bytte produkter og tjenester.
  1. Er det noen som har noen gode råd om hvordan jeg kan få nye brukere til nettsiden?
  2. Noen som har en relevant side med god trafikk som har mulighet til å lenke eller tilby annonseplass?
  3. Noen som er god i markedsføring og kan tilby sine tjenester?
Gi meg gjerne en tilbakemelding om hva dere mener om siden :)
 

xdex

Medlem
Siden er helt ok, standard WP template uten noe særlig nytt. Dette kan fungere hvis du får folk til siden. Jeg sliter med å forstå hvordan du skal få mye trafikk uten å f.eks. ha et stort budsjett til å markedsføre deg. Har vært flere slike sider fra 2016-2019 som ikke når opp. En ting er å få folk til og selge.. men 70% av trafikken bør jo være folk som kjøper. Hvis en selger bare ender opp med å legge ut produktene sine på siden din, i tillegg til de 3 andre aktørene (finn, face, etc) så forsvinner vitsen med å bruke nettopp ditt nettsted.

Kanskje det er bedre å fokusere på enkelte markeder, i stedet for å prøve og være alt det finn er i dag?

Hva er det du tilbyr, som gjør at selgere og kjøpere skal velge deg?
 

Dantello

New Member
Xdex kommer med mange gode poeng. Du har siktet inn på en nisje med mye konkurranse, selv de med enorme markedsføringsbudsjett (f.eks. Letgo) sliter med å holde det gående.

Det som er synd er at det er (som jeg kan se) ikke noe som gjør dere unike. Hvorfor skal folk handle gjennom deres side istedenfor Finn.no/Facebook, hvor de har en enormt mye større sjanse for å kunne finne kjøpere/selgere.

Problemet er også at en så generell markedsplass ikke fungerer uten en skikkelig "kickstart". Hvis noen besøker siden og ser det er minimalt med aktivitet, vil de unngå å bruke siden selv. Derfor vil et slikt prosjekt helst kreve et betydelig markedsføringsbudsjett.

Her gjelder det å brainstorme for å finne ut hva som skal være deres spesialitet.

Noen eksempler kan være å begrense siden til:
  • Kjøp og salg av eiendom/kjøretøy (dette koster penger på Finn, så større insentiv for å bruke dere).
  • Kjøp og salg av samlegjenstander
  • Kjøp og salg av digitale varer, f.eks. programvare/digitale gjenstander på spill
Ønsker deg lykke til videre med prosjektet!
 

JudeQuinn

Medlem
Tror ikke du naar opp uten aa ha noe nytt. F.eks. her er Letgo store, siden de er de facto tilbyder av annonsetjenester, og de har en bra mobilapp. Men jeg tror ikke engang de tjener penger, de har store kostnader blant annet paa markedsfoering, compliance, annonsegodkjenning mm. De bloer penger, men har hatt flere runder med funding, siden de ble store i Spania med en app i et marked som tidligere har hatt mange uoversiktlige sider.

Tror ikke et WP-theme will vaere nok. Kanskje dersom du sikter deg inn paa en nisje. F.eks. https://www.broommarked.no/ som allerede har et brand innen bil og MC, da kan du kanskje komme deg inn paa et entuisiastmarked (selv jeg, som er bilentusiast visste ikke om denne siden, foer jeg skrev inn autodb.no som tidligere var siden for folk som liker bil).

Men selv innen nisjemarkedet er det vanskelig. Har sett flere nettsider innen musikkutstyr osv har forsvunnet eller er helt doede naa.

Du maa nok inn paa et rart marked, f.eks. military overstock, salg av kontorutstyr fra bedrifter, salg av "brukte" planter fra bedrifter/oppussing, salg av overstock datautstyr, salg av nettsider, salg av brukte klaer, husbytte, klokker, smykker -- kanskje knytte det opp mot "grønn" branding og gjenbruk som er i vinden for tiden.
 

Forklarmeg

Member
Det var klar tale i den avstemningen der i alle fall. Jeg kan personlig ikke tenke ut én eneste grunn til å velge denne siden fremfor Finn.no eller Facebook Marketplace hvis jeg skulle lagt ut noe for salg nå. Har du noen gode grunner for å overbevise meg? For det trengs gode grunner for å få folk vekk fra de kjente og kjære løsningene.
 

Martin2424

New Member
Du har en fin idé, men det ligger mye jobb foran deg. Det var det som fanget mitt øye
1. Å vises i Googles søkemotor, må du først optimalisere tittel og beskrivelse på hver side og underside. Bruk wordpress plugin Yoast SEO.
2. legg til favicon
3. korriger skriften i logoen
4. fjerne kommentarer fra produktbeskrivelsen
5. du trenger å få mange gode lenker
 

Ludde

Member
Det er gigantisk marked for sånn her i Danmark og Finland. Bruktbutikker med stands som kan leies, apper, markeder - alt mulig. Det er smart du kan søke etter geografi, fordi mange vil nok hente lokalt, så de kan se hvilken stand varen er i. Litt uenig med Martin2424 angående kommentarfelt, fordi der kan kjøper og selger snakke sammen. Og ja, mange bruker Facebook og Finn, men hvis det er ei nettside med ting til salgs, så bryr ikke folk seg om det. Og dessuten. Bare fordi det eksisterer et alternativ, så behøver ikke en god ide begraves. Da kan 99% av Internett legges ned over natta...
 
Topp