Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Google Analytics: telles redirect som en ekstra pageview?

pleb

Medlem
Hei,

vi driver en større nettbutikk hvor vi selger i to forskjellige markeder. Derfor har vi to ulike domener.

Premisset (ganske enkelt):

1) Nettbutikk.com (USA/Canada)
2) EU.Nettbutikk.com (EØS)

Hvis man er i EØS-området og går inn på Nettbutikk.com, så vil man automatisk redirectes til eu.nettbutikk.com.

Spørsmålet (noe mer komplisert):

Vi har sett i Google Analytics at bounceraten til Nettbutikk.com er betydelig lavere enn EU.Nettbutikk.com. Er det slik at dersom europeere trykker inn nettbutikk.com og blir videresendt til eu.nettbutikk.com, at dette telles som 2 pageviews? Vil man altså få en "gratis" pageview ved at det har blitt satt opp en redirect fra nettbutikk.com til eu.nettbutikk.com?

Jeg prøvde å bruke mange forskjellige fraser for å finne ut av dette via Google (internasjonale søk) ,men klarte det ikke. Er det noen smarte GA-hoder her som kan hjelpe meg?
 

xdex

Medlem
Det spørs jo hvordan du videresender, og hva som kommer først (og om scriptet lastes).

Hvis du f.eks. bruker php (eller annen backend tech) til å videresende, før frontend laster scripts, skal ikke dette telle noe som helst.
 

pleb

Medlem
Takk! :) Tror det kan være noe med scriptet vårt som ikke er helt bra. Utførte nemlig en test. I håp om at jeg var den eneste besøkende med OnePlus 6010 6T, så gikk jeg inn på det amerikanske domenet vårt med mobilen min. Ble redirectet til den europeiske nettsiden, hvor jeg ble værende i mer enn ti sekunder.

Allikevel står det slik som dette på Google Analytics:
 

Vedlegg

  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    106,2 KB · Sett: 7
Topp