Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lage nettside i WP på egen datamaskin?

Bjørnar

Gründer
Jepp.

Det krever at du har en eller annen form for webserver installert lokalt. Wamp til Windows er mye brukt, i alle fall tidligere.

Jeg synes det dog er enklere å utvikle online, ved å sette opp et subdomene eller lignende, som er passordbeskyttet for å unngå at det blir fanget opp av søkemotorer etc. Da slipper man også forskjeller i versjoner av PHP osv - sånn at man har et reelt bilde av hvordan ting blir når du lanserer.
 

xdex

Medlem
Jeg gjør den tyngste jobben lokalt. Oppsett (theme med mer), redigering, oppsett av plugins osv. Hvorfor? Fordi det sparer meg for veldig mye tid. Slipper å laste opp plugins, vente på serveren hver gang jeg lagrer osv.

Jeg vet ikke hvor mange minutter man sparer på å jobbe lokalt, men min erfaring er at man raskt kan spare mye tid. Når du er "ferdig" eller "fornøyd" med siden, kan du jobbe videre online for å finpusse og sluttføre testing (speed testing osv).

Hvordan sette opp WordPress lokalt? https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+install+wordpress+locally
 

JudeQuinn

Medlem
Jepp, jeg bruker Docker for å lage mye rart lokalt -- både WP og andre ting. Da slipper du å tenke på å installere MySQL, riktig versjon av PHP/Python/Whatever og styre med host-fil.
 

JudeQuinn

Medlem
Det spørs litt hvordan du utvikler. F.eks. lokalt kan jeg enkelt jobbe med filene i Sublime text, kjøre webpack for SCSS/JS, optimalisere bilder osv. Det er mye ryddigere, og man kan teste ordentlig, i stedet for å oppdatere live på serveren.

Dersom man primært jobber med theme builders i Wordpress, er det nok like greit å jobbe online.
 
Topp