Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan en "ren" HTML-side være responsiv?

Bjørnar

Gründer
Jeg tror neppe det var snakk om å kun presentere en side med "ren html" i den tekniske forstanden, men uten bruk av generatorer, cms eller andre ting. Hvis det var tilfelle, så har jeg selvsagt feil.
 

JudeQuinn

Medlem
Du kan absolutt lage en responsiv side kun med HTML Det er vel kanskje så responsivt som du får det. Sett alle bilder til 100% bredde og la teksten gjøre det den vil. Uten CSS.

Dersom du mener en statisk side med CSS, så er svaret igjen: Ja! Det er faktisk mye lettere å få en rask og responsiv side slik. Jeg bruker mye statiske sider med tailwind css. Det blir raske sider -- og sidene er flotte som bare det.
 

Bjørnar

Gründer
Du kan absolutt lage en responsiv side kun med HTML Det er vel kanskje så responsivt som du får det. Sett alle bilder til 100% bredde og la teksten gjøre det den vil. Uten CSS.
Det er ikke så langt fra sannheten, og dette er jo brukt tidligere, i WAP-tiden. Forferdelig jævelskap.
 

nett.pro

Member
Nå om dagen lager jeg nettsider i Wordpress, men har alltid før det programmert i HTML, CSS og JavaScript. Det er fullt mulig å lage responsivt design i ren HTML og CSS. Og som noen påpeker her så får man jo utrolig raske sider. SEO skal jeg ikke uttale meg bastant om, men Google liker raske sider. Så det burde være et pluss. Er sidene avanserte så kan det fort bli mye jobb om man skal lage alt fra bunnen av..
 
Topp