Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan tjener vi vanlig og adult på skatt?

John Are Eide

New Member
Jeg og bekjente tjener penger som SEO, crypto, games, aksjer, film, osv. Jeg har min norske bankkonto, han har sin konto, osv.

Med adult-selskapet tjener jeg penger hver måned på online utenlanlandskkonto. F.eks. selskapet sender kr 70.000 per februar til meg. Jeg tjener kr 15.000, og bekjente tjener penger av meg for februar. Så han tjente 15.000 på min email, han andre tjente 20.000 på min email og hun tjente 10.000 på emailen min, også tilsammen tjente de kr 45.000.

Jeg har ingenting med skatt nå med et par år. Fortjeneste er:
- Ulovlig skatt
- Skattefri (under 1000 kr/år)
- ENK er med skatt (under 50.000 kr/år)
- næringsdrivende (ND) er med skatt og mva (over 50.000 kr/år). <- kanskje meg nå?
- annen skatt? utenlandsk tax og vat


1) F.eks. jeg har minus 20.000 kr/mnd på ad networking (Google Ads, Facebook Ads, all slags Traffic adult, osv).
- 15. mar: har 42.000 kr - 20.000 kr = jeg tjener 22.000 kr (ENK under 50.000kr?)
- 15. mai: har 85.000 kr - 20.000 kr = jeg tjener 65.000 kr (ND over 50.000 kr?)
- 15. sep: har 17.000 kr - 20.000 kr = jeg tjener -3.000 kr (Skattefri, minus penger?)
- 15. nov: osv.
Hvordan gjør jeg dette her? Er det enkelt å skifte til ENK, ND og skattefri frem og tilbake, eller er det veldig avansert og et år?

2) Jeg har også med sosial media. Hvordan gjør jeg dette her med ENK/ND/utenlandsk tax?

3) Noen bekjente er norsk og noen er utenlandsk. Noen tjente ad networking og noen er sosial media. Noen tjener på affiliate på under et par måneder også slutter de og noen tjener noen år, osv. Noens email eksisterer ikke lenger i 2020 - kanskje noen lever, kanskje noen har død - jeg vet ikke hvem eller hvor de er nå. Hvordan kan jeg gjøre det med bekjente med skatt eller tax? Er jeg som betaler alt? Eller jeg betaler mitt, og bekjente kan betale sitt? Kanskje de har frivillig tjeneste?

4) Bør jeg ha en finanstjeneste og slipper å stresse (ENK/ND/arbeidsgiveravgift/tax/bekjente/osv) med dette?

5) Eller er det affiliate-normal-og-adult.com og slipper å stresse (ENK/ND/arbeidsgiveravgift/tax/bekjente/osv) med dette?

6) Siste sjanse for å bryte ENK/ND/skatteamnesti. Hvis det er så altfor mye avansert og betale ditt og betale datt og ikke kan funke med noen ting, kun skatt, skatt og skatt og i tillegg mva. Så kan du ha bitsafe eller noe lignende. Det er jo også minus penger, men det er jo sikkerhetskyld.
 

Eggan

medlem
Det er litt vanskelig å forstå hva du ønsker, så jeg prøver derfor å bryte det litt ned. Du får kommentere/svare per punkt:
  1. Du har en nettoinntekt på ca. 25 000,- per mnd. som du i dag ikke skatter av?
  2. Du ønsker å bytte mellom ENK/ND/AS/"Skattefritak" gjennom året?
  3. Du har venner/bekjente som kun hjelper i en kort periode, før de "forsvinner"?
  4. Alle benytter epostadressen din, men benytter de da også bankkontoen din?
 

Bjørnar

Gründer
Jeg kan prøve igjen.

Jeg finner ingen spørsmål som er mulige å svare på. Hvis jeg legger godviljen til, så forstår jeg deg dithen at du ikke ønsker å bidra til felleskapet, altså snyte på skatten. I så måte har jeg ingen hensikt å hjelpe deg i det hele tatt, og jeg tror ikke du finner andre heller som vil hjelpe deg å gjøre ting ulovlig.

dersom det IKKE er tilfelle, så bør du gå over teksten din, for den gir ellers ingen mening.
 

John Are Eide

New Member
@Eggan

1) Du har en nettoinntekt på ca. 25 000,- per mnd. som du i dag ikke skatter av?

Ja, ingen skatt i det hele tatt på meg, og veldig mange andre har ingen skatt der heller i mange år. Jeg prøver ordne med skatt.


2) Du ønsker å bytte mellom ENK/ND/AS/"Skattefritak" gjennom året?

Jeg aner ikke.

Alle tre måneder er helt forskjellige kroner på måneder. F.eks: Nå er det kun meg, og kun ad networking, den er variabel kroner (under 50.000kr en måned, over 50.000kr neste mnd, osv). Eksempel på Google Ads med skatt:

- 15. mar: 18.000 kr
- 15. mai: 55.000 kr
- 15. sep: -3.000 kr
- 15. nov: osv.


3) Du har venner/bekjente som kun hjelper i en kort periode, før de "forsvinner"?

Absolutt alle tjener på det på en måned. Jeg tjener en liten prosent på dem.
F.eks:
- Frode tjener fra jan 2016, slutter okt 2016 (la oss si Frode forsvant, går ikke an å sende emailen nå i 2020, kanskje han har ny mail? kanskje han er død også? tror ikke det, men aner ikke)
- Ole tjener fra apr 2016 til nå
- Mary tjener fra mai 2017, slutter aug 2017

De er fra Norge og fra utenlandet.
Selskapet får jeg f.eks. kr 70.000/mnd på min konto.
Og rett etterpå sender jeg mail til Frode (kr 15.000/mnd), og til Ole (kr 30.000/mnd) og til Mary (kr 10.000/mnd). Så har jeg 15.000 igjen.
Dette er også variabel, ikke fast, så neste måned til Frode (kr. 9.300/mnd) osv


4) Alle benytter epostadressen din, men benytter de da også bankkontoen din?

De har sin egen online bankkonto. Jeg sender dem hver måned, ikke omvendt.


@Bjørnar

ikke ønsker å bidra til felleskapet, altså snyte på skatten.

Ja det er helt riktig, jeg har ingen skatt eller tax hverken i Norge eller utlandet. Mange andre har heller ingen skatt, og det er store summer. Men nå prøver jeg likevel å få skatt med bl.a. adult.


Bare spør mer og mer.
 
Tenker at du trenger å ta kontakt med en regnskapsfører umiddelbart. Ut i fra det lille jeg klarer å forstå ut i fra din beskrivelse er du ganske langt over "streken" hva lovlighet angår. At det er mange andre som ikke betaler skatt er på ingen måte en unnskyldning.

Leser dog at du ønsker å betale skatt, hvilket er bra. Men da må du ta kontakt med regnskapsfører.
Ut i fra summene du nevner lever du godt med det. Alternativet er langvarig fengselsstraff dersom det blir oppdaget.
 
Som det blir sagt bør du snakke med regnskapsfører. Det er smart å høre om regnskapsføreren har litt kjennskap til feltet fra før av, og det kan være at noen her inne har gode tips. Regnskapsførere jeg har hatt tidligere, har ikke forstått noe av affiliate og har klødd seg i hodet over PayPal.
 
Topp