Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Manglende betaling fra TradeDoubler - noe å gjør?

Camillafr

Medlem
Hei,
jeg driver en hjemmeside om interiør der jeg har en god del affiliate-produkter.

Jeg bruker ulike nettverk, blant annet TradeDoubler. Jeg har mange produkter fra Rum21 og det har fungert utmerket frem til april for et år siden når de gikk fra TradeTracker til TradeDoubler.

Fra juni 2019 til mars 2020 har jeg tjent ca 22.000 i provisjon fra Rum21 via TradeDoubler, men ikke noe av dette har blitt betalt til meg. Det er dårlige unnskyldninger som at kunden (Rum21) har 30 dager verifisering og 30 dager betaling, men siden noe av dette er over 6 måneder så er de 30+30 dagene for lengst forbi.

I slutten av februar satt de også ned provisjonen min fra 8% til 1%, så jeg har gått glipp av ca 4000 i provisjon siden da.

Jeg har nå tatt bort Rum21 fra siden min, for jeg gidder ikke sende de besøkende verdt flere hundretusen når jeg ikke får utbetalt min provisjon. Rum21 sier de har betalt TradeDoubler, men TradeDoubler sier de ikke har fått noe fra kunden.

Er det noe jeg kan gjør, eller er de pengene tapt?
 
I de fleste tilfeller får du pengene dine når det har gått en stund. Men sikkert smart å bytte til andre nettbutikker i en periode.
 

ronorio

Active Member
Det enkleste er nok å opprette en dialog med Tradedoubler. De er forpliktet å betale provisjon som til enhver beskrevet i avtalen.

Jeg er ingen jurist men kan ikke se annet enn at Tradedoubler er juridisk ansvarlig her.

Har du fått noe dokumentasjon på at pengene er betalt til Tradedoubler fra kunde?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
At det er flere her inne som har hatt trøbbel med TD, er neppe noen stor hemmelighet. Jeg skal avstå fra å kommentere det, men har hørt om noen som har hatt hell med å forklare slike situasjoner for annonsøren og anbefale annonsøren å skifte affiliatetilbyder eller i alle fall sette opp et nettverk til (om det ikke er avtale om eksklusivitet). Spørs selvsagt hvor fleksibel annonsøren er og om man som publisher er "stor nok" til å bli lagt merke til...
 

Camillafr

Medlem
Takk for svar!
@Andreas Hatlem Det er greit at man av og til kan måtte vente en stund. Men 8-9 måneder begynner å bli litt i lengste laget nå :p

@ronorio Jeg har snakket med både TradeDoubler og Rum21, men begge kommer bare med unnskyldninger og skylder på den andre parten. Det heller mest i mot at det er TradeDoubler som er den trege i denne sammenhengen siden det har fungert så bra tidligere. Har mast på de siden begynnelsen av september, men de sier bare hele tiden "Tidligste du kan få en utbetaling fra kunden er i slutten av neste månede. De har 30 + 30 dager på å betale etter en handel". Har ikke noe dokumentasjon bortsett fra at kunden har sagt at de har betalt TradeDoubler. Tidligere når de brukte TradeTracker gitt alt på skinner og jeg fikk månedlige utbetalinger.

@rune69 Nei, har lest en del ikke positive ting om de. Bare så synd at de har en del av de gode programmene.
 
Topp