Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva tjener vi?

ammarketing

New Member
Heihei!
Kom over dette forumet for et par dager siden. Hvem hadde trodd at det fantes et lite nettverk av affiliate-markedsførere også i Norge?!

Uansett, jeg tenkte kanskje det kunne være interessant med en tråd hvor vi deler hvor mye (eller lite) vi tjener.

Jeg er relativt ny i gamet, og er derfor nysgjerrig på hvordan jeg ligger an i forhold til dere andre.

Tenkte dette kanskje også kunne være av interesse for andre, da det ikke bare er å gå inn på utdanning.no for å finne gjennomsnittstall for dette yrket her.

For at det her ikke skal fremstå som en shameless plug hvor jeg kun skal trekke frem hvor mye / lite jeg tjener, drøyer jeg med å legge ut noe mer inntil videre. :)
 

JudeQuinn

Medlem
Ser ikke helt poenget, spesielt siden du ikke deler noen tall selv. Men jeg tjener en god del mer enn jeg gjorde da jeg hadde full jobb som ingeniør. Har holdt på siden 2013.
 

ammarketing

New Member
Ser ikke helt poenget, spesielt siden du ikke deler noen tall selv. Men jeg tjener en god del mer enn jeg gjorde da jeg hadde full jobb som ingeniør. Har holdt på siden 2013.
Neida, fair det.
I det store og hele er det vel ikke noe stort poeng, annet enn at det kan være interessant å høre hvordan andre i "bransjen" gjør det.
Deler gjerne selv, ingen problem det. Dersom inntekten holder seg tilnærmet lik de foregående 6 mnd nå, vil jeg for min del ha en årslønn på 700-800k.

Diskusjon.no har lenge hatt en tråd på dette til dere som er nyskjerrige (ulike fagområder) https://www.diskusjon.no/topic/620856-jobb-alder-lønn-utdanning-v2/page/1

Kult, takk!
 

Sandje

New Member
Neida, fair det.
I det store og hele er det vel ikke noe stort poeng, annet enn at det kan være interessant å høre hvordan andre i "bransjen" gjør det.
Deler gjerne selv, ingen problem det. Dersom inntekten holder seg tilnærmet lik de foregående 6 mnd nå, vil jeg for min del ha en årslønn på 700-800k.



Kult, takk!


Får jeg spørre hvilke affiliate nisjer, eventuelt sider du markedsfører? er ganske ny i denne bransjen, så ønsker å tilnærme meg mest mulig kunnskap fra dere mer erfarene :D
 

ammarketing

New Member
Får jeg spørre hvilke affiliate nisjer, eventuelt sider du markedsfører? er ganske ny i denne bransjen, så ønsker å tilnærme meg mest mulig kunnskap fra dere mer erfarene :D
Som så mange andre i bransjen er jeg nok ikke veldig gira på å gi informasjon om hvilken nisje jeg opererer i.
Erfaring er vel også relativt. Jeg er nokså ny i gamet, og har hatt litt flaks også.
Men helt enkle tips er vel å fokusere på å produsere innhold som faktisk er nyttig for leserne, og samtidig spe på med reviews der hvor det passer seg.
Tydelig CTA og en liten salgspitch for produktet du promoterer er også greit. Du kan godt sende meg en PM, så kan vi snakke litt om bransjen - bare hyggelig det.
Dvs, på Adsense.
Ikke veldig mye det, nei. Men nå ser det vel ut som at du driver med webdesign, og ikke affiliate markedsføring uansett.
Og det store spørsmålet.. ble det bil?? ;)
 
Sist redigert:
Ikke veldig mye det, nei. Men nå ser det vel ut som at du driver med webdesign, og ikke affiliate markedsføring uansett.
Og det store spørsmålet.. ble det bil?? ;)


Nei, det er ikke rart, og Ingunns er konas "prosjekt"
Jeg driver primært med webdesign.

ec359bfe6ec13ec713dc5c3ece256013.jpg

Visst ble det bil!
 
Det veksler veldig, er først gått veldig inn i affiliate markedsføring på det siste, men det øker måned for måned, men ser mye etter en affiliate partner for å komme ordentlig inn i det norske markedet, da jeg er dansk.

Tjener mellom 15-20k om måneden, senest har jeg startet affiliated.no som nettopp blogger om affilaite markedsføring, affiliate nettverk og programmer. Samt hvordan tjene penger på nett og likt.

Lykke til alle!

Mvh. Steffen Fonvig
 
Topp