Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valutakurs, Selvangivelse

stigolsen

Member
Hei.

Jeg selger e-kurs på nett med kunder fra hele verden. Det er kjøp via PayPal og Stripe i dollar. Hvilken valutakurs skal jeg bruke i selvangivelsen? Det er flere salg hver dag og det er nærmest en umulig jobb å regne på hver enkelt transaksjon.

Mvh
Stig
 

Dantello

New Member
Hei.

Jeg selger e-kurs på nett med kunder fra hele verden. Det er kjøp via PayPal og Stripe i dollar. Hvilken valutakurs skal jeg bruke i selvangivelsen? Det er flere salg hver dag og det er nærmest en umulig jobb å regne på hver enkelt transaksjon.

Mvh
Stig
Personlig har jeg endret innstillingene på PayPal så betalinger automatisk blir konvertert til NOK når de mottas. Taper litt med dårlig valutakurs fra PayPal men det gjør regnskapsføringen mye enklere.
 

stigolsen

Member
Jeg mottar i dollar både i Stripe og Paypal. Det kan tenkes det er satt opp slik f.eks fordi det betales regninger i dollar eller at noe bort overført til transferwise etc. Er det noen som vet hvilken valutakurs jeg skal skal bruke?
 
Du skal bruke valutakursen for den dagen salget ble gjennomført, og valutakursen for den dagen du mottok betalingen. Differansen skal føres opp som enten valutatap eller valutagevinst.
 
Topp