Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gratis artikkel mot én link

Tore Andre

New Member
Er dette en seriøs side?
Innholdet virker litt... Jalla..

"Alle artikler er utviklet etter opplæringsloven og videreutviklet av fagpersoner og studiewebs eget staff"

Hvordan utvikler du artikler etter opplæringsloven? Og hva er et staff?
Jeg kikket raskt på 2-3 artikler, og de jeg leste er IKKE "videreutviklet av fagpersoner".
 

Mando23

Medlem
Er dette en seriøs side?
Innholdet virker litt... Jalla..

"Alle artikler er utviklet etter opplæringsloven og videreutviklet av fagpersoner og studiewebs eget staff"

Hvordan utvikler du artikler etter opplæringsloven? Og hva er et staff?
Jeg kikket raskt på 2-3 artikler, og de jeg leste er IKKE "videreutviklet av fagpersoner".

Jalla? Den var ny (i 2001).... (For å svare på ditt nivå.)

Ja, det er en seriøs side, men om du oppfatter den som useriøs - det for være opp til deg. Vi har blitt linket til av både Dagbladet, Store Norske Leksikon, ITavisen, NTNU, Universitet i Agder, Universitet i Oslo, Riksmålsforbundet, Startsiden osv... I tillegg henviser lærere og forelesere elever til oss via ItsLearning og Canvas hver eneste dag.

Vi er også nr. 1 på svært mange søkereferanser i Google - det kommer ikke av seg selv.

Hvordan vi utvikler artikler etter opplæringsloven? Jo: Læreplanverket består av overordnet del, fag- og timefordelingen og læreplaner i fag. Dette er forskrifter til opplæringsloven og skal styre innholdet i opplæringen.

Hva et staff er? Kan man engelsk, vet man at det betyr: All the people employed by a particular organization.

Uansett er jeg ikke spesielt begeistret (det tror jeg ikke mange forumbrukere er) når man svarer på en tråd, med et helt annet budskap enn hva tråden handler om. Har du en formening om selve nettsiden? Okei, da har vi både opprettet en egen side der man kan gi tilbakemeldinger, eller man kan sende en mail. Jeg ser at du er ny medlem, kanskje det er derfor du ikke helt er med på "forum-kutymer", slik som å svare på en tråd med et helt annet budskap.
 

Tore Andre

New Member
Jalla? Den var ny (i 2001).... (For å svare på ditt nivå.)

Ja, det er en seriøs side, men om du oppfatter den som useriøs - det for være opp til deg. Vi har blitt linket til av både Dagbladet, Store Norske Leksikon, ITavisen, NTNU, Universitet i Agder, Universitet i Oslo, Riksmålsforbundet, Startsiden osv... I tillegg henviser lærere og forelesere elever til oss via ItsLearning og Canvas hver eneste dag.

Vi er også nr. 1 på svært mange søkereferanser i Google - det kommer ikke av seg selv.

Hvordan vi utvikler artikler etter opplæringsloven? Jo: Læreplanverket består av overordnet del, fag- og timefordelingen og læreplaner i fag. Dette er forskrifter til opplæringsloven og skal styre innholdet i opplæringen.

Hva et staff er? Kan man engelsk, vet man at det betyr: All the people employed by a particular organization.

Uansett er jeg ikke spesielt begeistret (det tror jeg ikke mange forumbrukere er) når man svarer på en tråd, med et helt annet budskap enn hva tråden handler om. Har du en formening om selve nettsiden? Okei, da har vi både opprettet en egen side der man kan gi tilbakemeldinger, eller man kan sende en mail. Jeg ser at du er ny medlem, kanskje det er derfor du ikke helt er med på "forum-kutymer", slik som å svare på en tråd med et helt annet budskap.

Det er da veldig relevant for innholdet i tråden å stille spørsmåltegn ved seriøsiteten til nettstedet når den handler om å sende mine brukere til denne siden.

Jeg vet hva staff betyr, poenget mitt er at en fagperson i faget Norsk ikke ville tillatt å blande inn engelske ord på den måten. En fagperson ville nok også skrevet "Vi skriver artikler" ikke "Vi utvikler artikler".

Så hovedspørsmålet mitt er egentlig om det finnes fagpersoner som videreutvikler artiklene på dette nettstedet?
Hvem er det som kvalitetsikrer artiklene om naturfag? Eller som korrekturleser artiklene?

Denne listen kunne fortsatt i evigheter, men bare for å vise til noe av det jeg mener så kommer noen eksempler (noe er nok i overkant pirkete men jeg gidder ikke bruker hele dagen på dette):

"Vi tilbyr vi detaljerte beskrivelser i femten fag"
Her er det både et ekstra "vi" og hovedregelen for å skrive tall er at tallene 0-12 skrives med ord og over dette skrives det med tall.

"Det ble ofte bare mange timer- super speed rett før en prøve"
Bindestrek av ukjent grunn og dårlig valg av ord.

"De fleste liker å møte sammen med de man skal arbeide med"
Dette hørtes ikke grammatisk korrekt ut.

"Når en snakker om strøm er begrepene Volt, Watt og Ampere vanskelig å komme unna, men hva betyr disse egentlig?"
Volt, watt og ampere skal ikke skrives med stor forbokstav.

"Volt forteller oss hvor stor strømstyrke en kan ha (man kan se på det som trykk)"
Nei, uavhengig om du har 5v eller 230v så kan strømstyrken likevel være 2A, men du vil behøve høyere ampere for å drive ei lampe om den er på 5v enn om den er på 230v. Da bruker du volt * ampere som vil si noe om hvor mye effekt du får.

"Undersøkelser viser at det er lite effektivt å studere i mer enn 40 minutter av gangen, hjernen klarer rett og slett ikke å konsentrere seg så lenge."
Her mangler det kildehenvisning for påstanden.

"Newtons lover, eller Netwons bevegelseslover"
Hvem er Netwon?

"Enhver virkning har alltid og tilsvarende en motvirkning"
Har den alltid og tilsvarende en motvirkning?

"Du må regne med å betale fra 50000 og opp til 200 000 kroner i skolepenger per år. Fra Lånekassen så får du rundt 160 000,- i året i stipend og lån. Det betyr at du kan finansiere hele dine studier i Praha med støtten fra Lånekassen."
Hvis det koster opptil 200k og lånekassen gir deg 160k, hvordan kan du da finansiere hele studiet med pengene fra lånekassen?

"For et land skal være demokratisk"
Mangler "at".

"Slik som nå i høst da Folkeaksjonen nei til mer bompenger demonstrerte fysisk ute på veiene og gjennom sosiale medier mot betaling av bompenger til utbygging av veier etc."
Det var en litt snever fremstilling av den saken. Det er vel økte bompenger som et virkemiddel for å få ned trafikken de er i mot.

"Påvirkning av internasjonale samarbeidet?"
Skrivefeil.

I én og samme artikkel blandes begrep som "1000,- kroner" og "4-6 tusen kroner"

I artikkelen om å skrive en artikkel følger du ikke dine egne råd om feks innledning, artikkelen begynner rett på kildebruk i tillegg vises tittelen to ganger etter hverandre.

Det er også noen små tekniske feil som feks: "Hvordan studere hjemmefra? Hvordan gjøre skolearbeid hjemme? (adsbygoogle = window.adsbygoogle || ).push({}); Mange opplever"

Cookiepolicyen din er i beste fall mangelfull.


Jeg skal ikke påberope meg store kunnskaper innenfor grammatikk og skriver nok på ungdomsskolenivå selv, men du må vitterlig tåle at det stilles spørsmålstegn rundt innholdet når påstanden på forsiden er at alle artikler er videreutviklet av fagpersoner samtidig som de inneholder relativt mange feil, også rene faktafeil.

Jeg har googlet snl og finner ingen linker til studieweb der?
Jeg tviler ikke på at mange sider linker til studieweb, men det er ikke nødvendigvis et kvalitetstempel at dagbladet eller itavisen linker. Selv Resett har linker hos dagbladet.

Så at du synes dette ikke er relevant for stå for din egen regning, jeg synes siden fremstår mer som en søkemotoroptimalisert klikkmaskin enn en læringsplattform for studenter derav spørsmålet om dette er en seriøs side siden du ønsker å sende andres brukere til denne siden.
 
Sist redigert:

Tore Andre

New Member
Og å begynne med "Jeg ser at du er ny medlem, kanskje det er derfor du ikke helt er med på "forum-kutymer"", "(For å svare på ditt nivå.)", "Uansett er jeg ikke spesielt begeistret (det tror jeg ikke mange forumbrukere er) når man svarer på en tråd" er jo bare en dårlig skjult hersketeknikk.
 

Mando23

Medlem
Det er da veldig relevant for innholdet i tråden å stille spørsmåltegn ved seriøsiteten til nettstedet når den handler om å sende mine brukere til denne siden.

Men jeg går ikke inn i en butikk, ser på en vare, og så sier til sjefen "Er denne varen seriøs? Virker så jalla". Ergo; er det ikke noe for deg - move on.

Jeg vet hva staff betyr, poenget mitt er at en fagperson i faget Norsk ikke ville tillatt å blande inn engelske ord på den måten. En fagperson ville nok også skrevet "Vi skriver artikler" ikke "Vi utvikler artikler".

Her er det snakk om presentasjon av selve siden, det er ikke noe fagperson som spesialiserer seg på norsk som står bak presentasjonen. (Det staves forresten norsk, ikke Norsk.)

Så hovedspørsmålet mitt er egentlig om det finnes fagpersoner som videreutvikler artiklene på dette nettstedet?
Hvem er det som kvalitetsikrer artiklene om naturfag? Eller som korrekturleser artiklene?


Vi er vel per nå fem høyskoleutdannede i flere felt som skriver artiklene. I starten (seks år siden) var det ikke slik - derfor kan man av og til finne små feil blant over 250 artikler.

Denne listen kunne fortsatt i evigheter, men bare for å vise til noe av det jeg mener så kommer noen eksempler (noe er nok i overkant pirkete men jeg gidder ikke bruker hele dagen på dette):

Noe sier meg at du er typen som kunne brukt hele dagen på dette.

"Vi tilbyr vi detaljerte beskrivelser i femten fag"
Her er det både et ekstra "vi" og hovedregelen for å skrive tall er at tallene 0-12 skrives med ord og over dette skrives det med tall.


Greit, det er en ekstra "vi". Nei, det er ikke en regel for at alle tall fra 0-12 skal skrives med ord, mange bare velger å gjøre det.

"Det ble ofte bare mange timer- super speed rett før en prøve"
Bindestrek av ukjent grunn og dårlig valg av ord.

"De fleste liker å møte sammen med de man skal arbeide med"
Dette hørtes ikke grammatisk korrekt ut.

"Når en snakker om strøm er begrepene Volt, Watt og Ampere vanskelig å komme unna, men hva betyr disse egentlig?"
Volt, watt og ampere skal ikke skrives med stor forbokstav.


Enten har du et fritidsproblem, eller vil du bare irritere? Dette er jo bare pirking.

"For et land skal være demokratisk"
Mangler "at".


Trenger jeg å utdype det jeg skrev ovenfor?

"Slik som nå i høst da Folkeaksjonen nei til mer bompenger demonstrerte fysisk ute på veiene og gjennom sosiale medier mot betaling av bompenger til utbygging av veier etc."
Det var en litt snever fremstilling av den saken. Det er vel økte bompenger som et virkemiddel for å få ned trafikken de er i mot.


Det er ditt syn på saken.

"Påvirkning av internasjonale samarbeidet?"
Skrivefeil.


Nå er jeg så lei, så; ok.

I én og samme artikkel blandes begrep som "1000,- kroner" og "4-6 tusen kroner"
Okei.

I artikkelen om å skrive en artikkel følger du ikke dine egne råd om feks innledning, artikkelen begynner rett på kildebruk i tillegg vises tittelen to ganger etter hverandre.

Det kalles SEO.

Det er også noen små tekniske feil som feks: "Hvordan studere hjemmefra? Hvordan gjøre skolearbeid hjemme? (adsbygoogle = window.adsbygoogle || ).push({}); Mange opplever"

Det prøver jeg å fikse.

Cookiepolicyen din er i beste fall mangelfull.

Den har jeg henta fra sjefen sjøl, @Tonny Kluften.

Jeg skal ikke påberope meg store kunnskaper innenfor grammatikk og skriver nok på ungdomsskolenivå selv, men du må vitterlig tåle at det stilles spørsmålstegn rundt innholdet når påstanden på forsiden er at alle artikler er videreutviklet av fagpersoner samtidig som de inneholder relativt mange feil, også rene faktafeil.

Jeg tåler det jeg? Tåler det til og med så mye at jeg ønsker at folk skal kritisere og dømme, betvile og diskutere. Derfor har jeg mail og en egen side for tilbakemeldinger. Men på en tråd som handler om link-bytte? Da gidder jeg det ikke.

Jeg har googlet snl og finner ingen linker til studieweb der?

Nei, hvis du googler Store Norske Leksikon, så finner du nok ingen link til Studieweb. ;)

Jeg tviler ikke på at mange sider linker til studieweb, men det er ikke nødvendigvis et kvalitetstempel at dagbladet eller itavisen linker. Selv Resett har linker hos dagbladet.

Det er opp til enhver å bedømme - du sitter ikke på fasiten.

Så at du synes dette ikke er relevant for stå for din egen regning, jeg synes siden fremstår mer som en søkemotoroptimalisert klikkmaskin enn en læringsplattform for studenter derav spørsmålet om dette er en seriøs side siden du ønsker å sende andres brukere til denne siden.

Så klart synes jeg at min egen nettside er seriøs?
----------------------
Det var det jeg gadd å svare på. Du er noe for deg selv altså, har aldri sett på noen som helst forum at en person er innom så mange sider og leter etter feil, for å så kommentere det i en diskusjonstråd - som handler om noe annet.
 
Sist redigert:

Mando23

Medlem
Og å begynne med "Jeg ser at du er ny medlem, kanskje det er derfor du ikke helt er med på "forum-kutymer"", "(For å svare på ditt nivå.)", "Uansett er jeg ikke spesielt begeistret (det tror jeg ikke mange forumbrukere er) når man svarer på en tråd" er jo bare en dårlig skjult hersketeknikk.
Nei, det er vel mer faktaopplysning.
 

Tore Andre

New Member
Flere av svarene dine er så usaklige at det er liten vits å følge dem opp.
Men det er jo helt klart at jeg traff en nerve når du er mer opptatt av person enn hva som blir skrevet.
 

Mando23

Medlem
@Mando23 Se på det slik: Du fikk nesten hele siden din korrekturlest gratis. Hadde kostet noen tusenlapper hos meg det her :D
Det hadde det hos meg og.:D
Flere av svarene dine er så usaklige at det er liten vits å følge dem opp.
Men det er jo helt klart at jeg traff en nerve når du er mer opptatt av person enn hva som blir skrevet.
Tore, du traff nok ikke en nerve; men jeg har aldri opplevd at en annen tar det så personlig som deg. ;) I tillegg har det resultert i flere oppdrag, så alt i alt= positivt for meg. :D
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Kan i alle fall garantere at småsnuttene om tysk grammatikk er 100% korrekt, om enn noe forenklet for bedre "tilgjengelighet" :p
 
Topp