Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Igangsetting og markedsføring av forum

EGU

Medlem
Hei,

Om man har lagetet diskusjonsforum innen et spesifikt emne. Hvordan er det vanlig å komme i gang og få aktivitet i forumet?

Forumet vil jo aldri framstå som interessant for besøkende før det er noen diskusjoner der, og noen må jo starte disse diskusjonstrådene. Hva er vanlig framgangsmåte?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Mulig jeg er litt for mye av den gammeldagse skolen, men jeg savner forum og ikke minst muligheten til å "lagre" diskusjoner på en god måte istedenfor sosiale medier hvor diskusjoner sjelden overlever 24-48 timer før nestemann spør om omtrent det samme.

Spurte forøvrig om noe lignende i fjor, se https://www.webforumet.no/forum/thr...jonsforum-noen-suksessmuligheter-i-dag.32133/.

Sånn umiddelbart ville jeg anbefalt å engasjere venner og bekjente om det er mulig for å få opp endel tråder og selvsagt diskusjoner i tilknytning, ellers må du nå folket som er interessert i emnet ditt via andre kanaler - nettside, sosiale medier osv. Hva slags incentiv må til for å få folk til å bli aktive?

I verste fall må du selv sette i gang med multiple accounts osv.
 

Jens1986

Medlem
Jeg startet hårtapsnett.no i sin tid. Det er ikke et sinnsykt aktivt forum, men har ok organisk trafikk. Har aldri brukt en krone på markedsføring.

Jeg startet med å lage flere kontoer selv, og starte tråder med spørsmål som hadde mange søk i Google. Så skrev jeg lange poster for å ranke organisk.

Jeg tror jeg aldri ville anbefalt noen å starte et forum fra scratch. Jeg tror jeg først ville startet en vanlig nettside, og dersom den fikk mye trafikk ville jeg startet et community rundt siden.

Men, om det ikke er noen grunn til at brukerne dine skal være anonyme, tror jeg Facebook gruppe er mye lettere enn et forum. Grunnen til dette er at folk enkelt kan invitere andre dit, man trenger ingen registrering og man slipper å måtte huske en spesifikk URL for å sjekke.

@Ollebolle1 har startet et ganske stort community rundt Pizzamani.no på kort tid på Facebook. Kanskje han har noen tips.
 
Topp