Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Selger TV2 backlinks nå?

Forklarmeg

Member
Kom over denne saken på TV2.no tidligere i dag, og bet meg med det samme hvor tydelig dette er en artikkel laget for å linke til en nettside.

Her er det jo i og for seg en slags nyhetssak om at det er etablert en ny nettside, men det virker litt for godt til å være sant at journalisten fant ut at han skulle linke til siden ved å lage ankerteksten "inkassoregister" istedenfor å for eksempel bruke det faktiske navnet eller en mer naturlig ankertekst uten å bli instruert om det.

Jeg vil regne med at "inkassoregister" er et nøkkelord preget av ganske høy kompetanse, så en slik link må være verdt mye. Hele greia minner veldig om en typisk betalt post.

Selvfølgelig ikke en nofollow- eller sponsored-tag på linken heller.

Men er det ikke litt rart at dette ikke er merket som reklame? Eller er det kanskje bare en vennetjeneste av en journalist som kjører sitt eget løp? Burde vel være merker som reklame uansett?
 

tulling99

Medlem
Jeg hadde et samarbeid med TV2 og de nekta plent å lenke til meg samma hvor mye jeg maste, og samarbeidet handlet om en av mine nettsider. De nevnte domenet sikkert ti ganger, men lenke - nei det bryter med ditt og datt.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Av erfaring er det tydelig at dette avhenger av journalisten og policy'en til mediet - har opplevd både "klart, det skal jeg ordne" og "Nei, det kan du bare glemme - vi gjør ikke slikt". Noen ganger er man heldig, andre ganger ikke. Men jeg er som elefanten, husker lenge og vet hvem som får min oppmerksomhet ved en senere anledning.
 
Topp