Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding på ny nettavis for teknologi-stoff

Hei!

Jeg har opprettet nettstedet digital24.no, og målet er å lage en portal for nyheter som omhandler vår digitale verden. Man skal finne nyheter, tips og triks osv. Innholdet skal ikke være relevant bare for de mest hardbarkede teknologi-entusiastene, men også for bestemor på 70 år.

Mye av innholdet egenproduseres, men i tillegg til det egenproduserte, skal vi også lenke direkte til andre norske teknologinettsider. Vi gir fra oss trafikk, men håper til gjengjeld at vi får en del faste lesere som oppsøker oss fordi de vet at vi tilbyr siste nytt. Tanken er at digital24 skal bli Norges beste portal for teknologi-stoff, og det skal være forståelig og fengende for folk i alle aldersgrupper.

Jeg er helt i startfasen, så det er ikke veldig mye innhold på siden enda, men det kommer fortløpende. Merk deg at det er en del placeholder-knapper, altså de fungerer ikke helt enda fordi de ikke peker til noe spesifikt innhold på nåværende tidspunkt.

Ønsker primært tilbakemeldinger på design og oppsett. Hvordan oppleves siden? Konstruktive tilbakemeldinger mottas med takk! :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Det kommer til å bli bra :)

Et par ting når det gjelder trafikk. Det er god SEO å bruke relevant info i tittel, f.eks. "Dette var egentlig en aprilspøk fra Google" kan være "Google Maps for Nintendo var egentlig en aprilspøk".

Og lenkene i menyen du har til andre nettsteder kan åpne i nytt vindu, syns det er god brukervennlighet å la folk bli på siden din, ikke bli forvirret av a de plutselig er på en annen nettside.

Ellers masse lykke til!
 

Marius_J

Social Engineer
Jeg syntes nettsiden er fin jeg.

Ellers er jeg enig med det Tonny skriver, var litt forvirrende at man plutselig blir sendt til en ny nettside når jeg ønsker å lese om en sak.

Abonnerer på pressemeldinger fra alle de store selskapene, Apple, Samsung, Google, LG, Sony, Netflix osv osv. Da har du masse gratis materiale du kan bruke. Da du gjerne også kan bruke bildene i en slik pressemelding. Det negative er dette rundt SEO når du kopierer tekst direkte fra en pressemelding, fordi dette gjør de store avisene også.

Ønsker deg masse lykke til :)
 

Forklarmeg

Member
Lykke til!

Er alltid spennende når folk tørr å satse på noe som dette. Hva er ambisjonene med prosjektet?

Har jeg ingen store tilbakemeldinger å komme med umiddelbart. Designet er fint, innholdet er enkelt å lese, så det er et godt utgangspunkt.
 
Takk for lykke-ønskninger og tilbakemelding!

Ambisjonene er ganske store, men med full jobb og baby i hus, er det begrenset hvor langt jeg kan nå på egen hånd. Det er i hvert fall begrenset hvor raskt jeg kan oppnå resultater. Det optimale hadde vært å få med flere på laget. Det er naturligvis ikke så enkelt, all den tid jeg ikke har mulighet til å betale lønn. Kanskje får jeg noen journaliststudenter med på å produsere innhold – det kan alltids være fin trening, og fint å ha på CV-en at man har jobbet med noe (frivillig) ved siden av studiene.

Tanken er i hvert fall tilby godt, ferskt og fengende innhold, slik at digital24 blir den foretrukne portalen for nyheter som omhandler vårt digitaliserte samfunn. Leker jo med tanken på å bli et slags sol.no for teknologi-nyheter, men jeg ønsker naturligvis å ha mest mulig egenprodusert innhold.

Det hadde vært utrolig gøy å bli størst i Norge, men det er et langt stykke dit. Er ikke mer beskjeden enn at jeg skal prøve å komme dit :)

Blir en del fokus på SEO, men håpet er å etter hvert få faste lesere.
 
Jeg syntes nettsiden er fin jeg.

Ellers er jeg enig med det Tonny skriver, var litt forvirrende at man plutselig blir sendt til en ny nettside når jeg ønsker å lese om en sak.

Abonnerer på pressemeldinger fra alle de store selskapene, Apple, Samsung, Google, LG, Sony, Netflix osv osv. Da har du masse gratis materiale du kan bruke. Da du gjerne også kan bruke bildene i en slik pressemelding. Det negative er dette rundt SEO når du kopierer tekst direkte fra en pressemelding, fordi dette gjør de store avisene også.

Ønsker deg masse lykke til :)

Tusen takk for innspill! :) Dette med pressemeldinger er en god idé! :D
 
Topp