Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO jobb i Norge

Aløna

New Member
Hei, jeg lurer på hvor finner man jobb innen SEO i Norge? Har prøvd på Finn og Linkedin, men kan ikke finne stilling som passer akkurat meg. Jeg prøvde nøkkelordene «junior SEO spesialist», «linkbuilding», «SEO assistent», men fant ikke noe som passer. Noe råd her?
 

xdex

Medlem
SEO arbeid i Norge gjøres ofte av det man kaller innholdsmarkedsførere. Prøv heller å søk på finn etter "Analytics", da finner du nok langt mer relevante jobber.

Når det er sagt, er markedet beintøft, og forventningene skyhøye. Jeg opplever (gjennom ulike seminarer og treff) at dyktige folk ofte leies inn gjennom ulike selskaper. Det er svært få som ansetter egne folk til slikt arbeid. De som gjør det, krever ofte dokumenterte resultater over lengre perioder. Her er det ofte erfaring og resultat som gjelder, og ikke nødvendigvis utdanning. Det er også ofte personell som har dette som en "BI" erfaring, fordi SEO ikke satses på. Det er langt "billigere" på kort sikt og bruke 20.000,- i mnd på ads, enn å ansette folk til å jobbe med SEO. Da får man også direkte målbart resultat på noen få uker.

Eksempler på bedrifter som jobber med dette i Norge er redperformance.no.

"SEO" er uansett engelsk, søkemotoroptimalisering ga meg flere treff på Finn.
 

Stefan

New Member
Vi driver med SEO og leter folk. Her er noe av det vi gjør på SEO. Det er greit med salgserfaring, erfaring fra tekst og innhold, og internship. Ellers er det også mulig å få trening.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp