Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skal starte nettbutikk.. Varelager?

Adrax

New Member
Jeg skal starte en nettbutikk med produkter fra Kina, og da dukker spørsmålet om varelager opp.
Bør jeg kjøpe inn varelager i forkant, eller bør jeg vente til jeg ser det er trafikk/ordrer og deretter bestille inn varene?
Sistnevnte metode innebærer jo lengre leveringstid ut til kunden, men den tar vekk mye risiko for meg selv.
Ønsker ikke å måtte bruke flere titalls tusen på varer jeg kanskje aldri får solgt.

Noen tips?
 

Hakasu

Medlem
Tja, er det virkelig lurt å satse på en nettbutikk med produkter du er usikker på om du får solgt?

Dersom jeg var kunde ville jeg neppe blitt veldig fornøyd om jeg måtte vente mange uker eller måneder på å få varen. Spørs om det er mange som kommer til å legge inn ordre når du opplyser om det.
 

holte

Medlem
Jeg ville anbefalt å kjøpe inn noen få eksemplarer av varene og prøve. Eks 3-5 stk. Det vil jo bli noe dyrere, men så får man prøvd seg frem uten den helt store risikoen.

Skulle de gå unna så kan man bare skrive: Tomt på lager. Flere ventes inn, og eventuell kontakt eller reserveringsmulighet.

Det finnes enormt med nettbutikker som selger kinavarer, så du bør jo ha stor tro på produktene, og det vil nok ta tid å innarbeide seg og for å faktisk tjene penger. Derfor tror jeg ikke man skal se for seg å tjene penger med det første, men heller å bygge opp en god nettbutikk.

Jeg er ikke kjent med dropshipping, men jeg ville nok foretrukket å ha kontrollen selv. Da ser man også produktene og bedre kan gå god for hva man selger. Fornøyde kunder er viktig.
 
Topp