Kjapp og trygg hosting for Wordpress

ChatGPT

Black Cap Seo

New Member
Kvalitets innhold har egentlig ikke så mye med hvordan teksten lages.
Dersom man tar en dårlig tekst, er det fullt mulig å generer en bedre tekst med noen smarte prompt.
Jeg gjorde en tekst optimalisering for en kunde på Fiverr der jeg brukte ChatGPT.
Dere kan jo dømme selv om den genererte teksten er bedre en den orginale som var skrevet av en tekst forfatter..
Siden det var for en voksen side legger jeg heller med bilde en å lime inn tekst i forum posten.
 

Vedlegg

  • Text optimzation.JPG
    Text optimzation.JPG
    167,1 KB · Sett: 17
Sist redigert:
Kvalitets innhold har egentlig ikke så mye med hvordan teksten lages.
Dersom man tar en dårlig tekst, er det fullt mulig å generer en bedre tekst med noen smarte prompt.
Jeg gjorde en tekst optimalisering for en kunde på Fiverr der jeg brukte ChatGPT.
Dere kan jo dømme selv om den genererte teksten er bedre en den orginale som var skrevet av en tekst forfatter..
Siden det var for en voksen side legger jeg heller med bilde en å lime inn tekst i formum posten.
Ja man ska nog inte satsa på att bli skribent, det är nog kört. Ett tips är, säg att ett företag kommer ut med ett pressmeddelande, då säger jag bara åt chatgpt att skriva om denna text på ett inspirerande vis, sen länka direkt till meddelande, då läser den av och fixar, sen kan man ju givetvis lägga till innan om man vill ha med något eget.
 
ChatGPT 4 lanseras nästa vecka, vad tror ni om den? Tydligen ska den vara mycket bättre än dagens 3. Hörde att den kan ta ut info om bilder och videos. "One of the most significant rumours is that GPT-4 could have a whopping 100 trillion parameters, far more than its predecessor GPT-3’s already impressive 175 billion." Läste även att Bing slår rekord med 100 miljoner dagliga användare, inget jämfört med Google, men de ökar iallafall.
 

Black Cap Seo

New Member
ChatGPT 4 lanseras nästa vecka, vad tror ni om den? Tydligen ska den vara mycket bättre än dagens 3. Hörde att den kan ta ut info om bilder och videos. "One of the most significant rumours is that GPT-4 could have a whopping 100 trillion parameters, far more than its predecessor GPT-3’s already impressive 175 billion." Läste även att Bing slår rekord med 100 miljoner dagliga användare, inget jämfört med Google, men de ökar iallafall.
Tror bare det er GPT4 som lanseres neste uke, Chatgpt 4 er planlagt mid 2023 i følge den offisielle siden:https://chatgpt4.ai/
 
Jeg tester chatgpt på to sider som jeg i praksis har "gitt opp" pga mangel på tid, de ranker dårlig og har knapt trafikk- det er jo ikke kvalitetsinnhold jeg får ut men jeg legger til litt, et bilde og to, en linke her og der.. det er mest for moro skyld. De sidene jeg bruker aktivt og som ha rgod ranking vil jeg ikke riskere dette på foreløpig ihvertfall.
Hur går det för dig? Jag började redan posta i December från ChatGPT, nu har jag blivit bättre på att använda det. Jag ser enorm ökning i trafiken mot för samma tid förra året, 100 % ökning i princip, från redan bra nivåer. Jag spammar inte utan jag skapar sådant jag skulle ha gjort om jag haft kunskap, nu har jag kunskapen tack vare ChatGPT. Jag har potential att bli störst på marknaden, slå sådana som Bonnier och Egmont är ju inte illa, helt omöjligt tidigare eftersom jag inte kan skriva norska.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Tok en test og ba ChatGPT om å lage et sammendrag av en nyhetssak: https://www.abcnyheter.no/nyheter/p...tministeren-reagerer-pa-norgesgruppen-bonuser. Artikkelen dreier seg om at landbruks- og matminister Sandra Borch reagerer på bonuser til toppledelsen i Norgesgruppen.

Som du kan se av samtalen min, så kommer ChatGPT med feil informasjon som er enkel å finne ut av. Skal bli interessant å se om tjenesten klarer å lære av sine feil....

ChatGPT:

Artikkelen rapporterer om Mat- og landbruksminister Olaug Bollestad som uttrykker bekymring over NorgesGruppens utbetaling av bonuser til sine ansatte. Bollestad sier at mens hun forstår at ansatte trenger anerkjennelse for sitt arbeid under koronapandemien, er hun bekymret for at slike bonuser kan ha en uheldig innvirkning på verdikjeden og skape ubalanse mellom ulike aktører i matsektoren.

Bollestad sier at hun vil se nærmere på bonusordningene og om de er i tråd med regjeringens mål om å skape en bærekraftig og rettferdig matsektor. Hun understreker også at regjeringen jobber for å styrke konkurransen i matsektoren og sikre en mer bærekraftig produksjon og forbruk av mat.

NorgesGruppen har uttalt at bonusene ble utbetalt for å anerkjenne de ansattes innsats under pandemien, og at de ikke påvirker selskapets økonomiske resultater.

Jeg:

Olaug Bollestad er vel ikke mat- og landbruksminister?

ChatGPT:

Du har helt rett, jeg beklager feilen i mitt tidligere svar. Olaug Bollestad er nåværende barne- og familieminister i Norge. Den nåværende mat- og landbruksministeren i Norge er Une Bastholm. Takk for at du påpekte dette!

Jeg:

Dette stemmer jo ikke. Olaug Bollestad er ikke minister, det er heller ikke Une Bastholm.

ChatGPT:

Jeg beklager igjen for feilen. Jeg har sjekket opp på nytt og ser at Olaug Bollestad var tidligere landbruks- og matminister i Norge, men ble erstattet av Geir Pollestad i oktober 2021. Une Bastholm er heller ikke mat- og landbruksminister, men var tidligere talsperson for Miljøpartiet De Grønne i Norge. Den nåværende mat- og landbruksministeren i Norge er Trygve Slagsvold Vedum. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på feilen i mitt tidligere svar.

Jeg:

Vet du ikke at Sandra Borch er mat- og landbruksminister?

ChatGPT:

Jeg beklager igjen for feilen. Du har helt rett i at Sandra Borch er nåværende mat- og landbruksminister i Norge. Jeg skal være mer nøye i fremtiden. Takk for at du påpekte feilen!

Jeg:

Geir Pollestad har vel aldri vært minister i regjeringen?

ChatGPT:

Du har rett i at Geir Pollestad aldri har vært minister i regjeringen i Norge. Jeg har gjort flere feil i mine tidligere svar, og jeg beklager for dette. For å oppsummere og korrigere mine tidligere feil: Olaug Bollestad var tidligere landbruks- og matminister, men nåværende mat- og landbruksminister i Norge er Sandra Borch. Une Bastholm har aldri vært minister, men er tidligere talsperson for Miljøpartiet De Grønne i Norge. Geir Pollestad er parlamentarisk leder i Senterpartiet i Norge, men har aldri vært minister. Igjen, takk for at du påpekte mine feil og for å hjelpe meg med å korrigere dem.
 

tulling99

Medlem
Hei folkens. Jeg har lekt meg en del med ChatGPT, og betaler for å bruke den nyeste versjonen.

Har lekt meg med ulike prompter og sånn, og fått den til å skrive en rekke fagtekster der jeg umiddelbart kan se hvorvidt teksten er riktig (jeg har skrevet fagboka om emnet, snikskryt). Jeg finner overraskende få feil, så det er ganske imponerende. Men noen feil er det. Inntrykket mitt er at versjon 4 er mye bedre enn tidligere versjoner når det kommer til slike feil.

Spørsmålet er selvsagt om man kan bruke ChatGPT-tekster og pumpe ut det som artikler på en nettside.

Jeg har lest en del på nettet og det virker jo som et samlet SEO-korps mener dette ikke funker og Google står parat til å deindeksere siden og omtrent kaste eieren i fengsel. Og at Google lett merker om det er AI-generert.

Ser jo at dere er litt ulike meninger om dette her.

Det med "vannmerke" som kan fastslå at det er AI-generert, tror dere at det har kommet eller i det hele tatt vil komme når det gjelder norske artikler?

Jeg har en nettside innet dette feltet som jeg egentlig kun bruker som en landingside for PPC. Den er indeksert men den har kun en eneste ordentlig artikkel.

Det er jo et ganske sært felt, men det er noen konkurrenter som har vært flinke på SEO. Jeg funderer på å lage feks 50-100 ai-artikler for å teste hvordan det vil gå med rankingen. Så kan jeg jo melde fra her hvordan det går.

Jeg ser jo at et par stykker her i tråden har hatt suksess med slikt innhold.

Men har dere noen tips om hvordan jeg kan minimere risikoen her? Selv om siden ikke er så viktig så vil jeg jo ikke at den skal bli deindeksert.
 
denna video är intressant.

tulling99 jag har redan postat många artiklar, de rankar perfekt, nästan för bra. 50% av mina topp 10 artiklar är chatgpt skapad, med mina bilder ska tilläggas. skriv gärna hur det går för dig. Självklart kan man posta ai material, Google har inget emot det, men man kan inte spamma ut artiklar, det har aldrig gillats av Google.
 
Sist redigert:

tulling99

Medlem
denna video är intressant.

tulling99 jag har redan postat många artiklar, de rankar perfekt, nästan för bra. 50% av mina topp 10 artiklar är chatgpt skapad, med mina bilder ska tilläggas. skriv gärna hur det går för dig. Självklart kan man posta ai material, Google har inget emot det, men man kan inte spamma ut artiklar, det har aldrig gillats av Google.
Ja jeg kan godt komme med oppdateringer her.

Kanskje jeg skal lage alle artiklene, og skaffe unike bilder. Og sørge for at det legges ut tre artikler per dag.

Problemet er at det tar sykt lang tid med naturlig internlenking, forslag? Bruker selvsagt WP.

Setter også pris på tips for å optimalisere prosjektet.

Her er hva sjefen selv foreslår om emnet forresten, hehe:

For å bruke ChatGPT til å skape innhold for en nettside og unngå at Google identifiserer innholdet som AI-generert, kan du følge disse tipsene:

  1. Strukturér forespørselen: Formuler en klar og detaljert forespørsel til ChatGPT, inkludert nødvendige emner, overskrifter og underoverskrifter du ønsker i artikkelen.
  2. Gjennomgang og redigering: Etter at ChatGPT har generert innholdet, gå nøye gjennom teksten og rediger for å rette eventuelle grammatiske feil, inkonsekvenser eller unaturlige formuleringer. AI-generert innhold kan noen ganger ha unøyaktigheter, repetisjoner eller uklarheter som må korrigeres manuelt.
  3. Legg til din egen stil: For å unngå et AI-preg på teksten, tilfør din egen skrivestil og personlige preg. Dette kan innebære å omskrive setninger, legge til eksempler, inkludere anekdoter eller bruke en mer naturlig og personlig tone.
  4. Sørg for kildehenvisninger: Hvis du refererer til eksterne kilder, sørg for å legge til nøyaktige og relevante kildehenvisninger manuelt. ChatGPT kan ikke søke etter og verifisere eksisterende kilder i sanntid, så det er viktig å dobbeltsjekke dette selv.
  5. Unngå å generere innhold om sensitive emner: AI-generert innhold om sensitive eller kontroversielle emner kan føre til utilsiktede feil eller upassende formuleringer. For slike emner, bør du i større grad basere innholdet på egen forskning og skriving.
  6. Lag unikt innhold: For å unngå duplikatinnhold og potensielle problemer med Google, skap unike og informative artikler som gir verdi for leserne. Pass på å ikke bruke ChatGPT til å generere store mengder lignende innhold, da dette kan bli oppfattet som spam av søkemotorer.
Ved å følge disse tipsene kan du bruke ChatGPT til å skape innhold for nettsiden din, samtidig som du tilfører en menneskelig touch og unngår at Google identifiserer innholdet som AI-generert.
 
Etter å ha lekt meg litt med ChatGPT er min erfaring at tekstene den produserer ofte er fulle av faktafeil. Jeg har kontrollert teksten opp mot andre sikre kilder, og sett at det den skriver tidvis ikke henger på greip.

Ekstra spesielt blir det når jeg påpeker at informasjonen den skriver ikke stemmer, og får dette til svar:
Som AI-assistent er jeg programmert til å gi nøyaktig og pålitelig informasjon, men det er alltid en mulighet for feil. Etter å ha dobbeltsjekket min tidligere respons, vil jeg korrigere min feil og beklage for eventuelle forvirring.
Etterfulgt av et svar som er enda mer på jordet...

"Problemet" er at den serverer svarene sine så selvsikkert og troverdig at det er fort gjort å la seg lure.
 
Topp