Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hva skal til for å miste .no-domene?

Heisann

Kan svært lite om krav som stilles til .no-domener, men har noen raske spørsmål. Er ute etter et domenenavn der:

- Personen ikke lenger bor på samme adresse
- Har annet telefonnummer
- Nettsidene ikke er oppdatert siden 2007
- Organisasjonen ikke har navn knyttet til domenenavnet

Finnes det noen muligheter til å klage på sånt? Denne informasjonen skal vel være oppdatert så det er mulig å ta kontakt? Vil det bli andre konsekvenser enn at han får beskjed om å endre domeneinfo? Vil jeg kunne overta "retten" til domenenavnet ved å opprette en enkeltmannsorganisasjon med samme navn?

Er jo faktisk umulig å kontakte fyren med tanke på å kjøpe domenet også. Kjenner jeg blir forbanna.
 
Sist redigert:
Jeg innser jo selvsagt at jeg ikke har rett på det. Nå er saken sånn at jeg driver en norsk supporterside for den italienske fotballklubben Juventus, og sånn sett hadde Juventus.no vært ypperlig for oss. Vi driver selvsagt ideelt og har punget ut for mye til denne siden selv. Derfor er det bare bittert at det sitter "en fan" i andre enden som ikke bidrar med noe som helst bortsett fra å holde på et bra domene.

Leie ut har han tidligere vært interessert i. Hvor dumme tror man folk er egentlig?

*venting done*
 
Med tanke på at han virker som en utpreget pengemann er jeg redd for at han skal stikke av med domenet straks vi har gjort "all jobben". Er ikke en risiko jeg villig til å ta.
 

peterandrej

pensjonert moderator
I utgangspunktet har jo ingen av dere særlig "rett" til domenet juventus . no da dette jo faktisk er et merkenavn som eies av Den gamle dame. Men nå har jo ikke den gamle damen så vidt meg bekjent noen virksomhet i Norge, så da er det vel mer "fritt fram" for alle.

Det ville dog hjulpet om dere hadde vært en "offisiell" supporterklubb for juventus, og på den måten kunne påberopt dere domenet siden dere "eier" varemerket. Da tror jeg faktisk dere kunne hatt en sak, på samme måte som BMW Norge vil ha rettigheter til bmw . no uansett om en luring hadde vært tidlig ute å registrert domenet.
 
Topp