Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Backup av MySql-databaser

kongen

kongemedlem
Hvordan tar man best backup av mysql-databaser? Hvilke programmer er de beste for å installere på egen pc. Vil ikke installere phpmyadmin på webhotellet.
 

Nutz

Med lem
MySql Workbench er verktøyet som funker.
Den inneholder nå MySQL Administrator.
Vet ikke om mer man faktisk trenger i forbindelse med MySql. :)
-Kanskje litt for mye for enkelte.
Kan være litt knotete å opprette tilkobling til noen servere, da på grunn av at sikkerheten er satt høyt på hotellet og nekter ekstern tilkobling til MySql.

MySQL :: Download MySQL Workbench (Kostnadsfritt)
 

kongen

kongemedlem
Det står at man skal sjekke MD5-checksum og GnuPG-signature for å verifisere integriteten på det man laster ned, hvordan gjør man dette?
 

Nutz

Med lem
DigestIT 2004 er en enkel sak. (Kun for MD5 og SHA1)
Den gjør at du bare kan høyreklikke på fila, så og velge "digestIT 2004"
Den kalkulerer en verdi, eller verifiserer mot en verdi..

Tror dette er for de mest paranoide i klassen, Gutta på MySQL vil ha ryggdekning i tilfelle det er noen som klarer å hacke dem og fikler med filene. Har folk klart det, så klarer de sikkert å endre sjekksummen på hjemmesiden også.. :)

Link til DigestIT 2004 - digestIT 2004

Ellers så finnes det drøssevis av programmer som gjør samme jobben..
 

kongen

kongemedlem
MySql Workbench er verktøyet som funker.
Den inneholder nå MySQL Administrator.
Vet ikke om mer man faktisk trenger i forbindelse med MySql. :)
-Kanskje litt for mye for enkelte.
Kan være litt knotete å opprette tilkobling til noen servere, da på grunn av at sikkerheten er satt høyt på hotellet og nekter ekstern tilkobling til MySql.

MySQL :: Download MySQL Workbench (Kostnadsfritt)

Denne trenger ".NET 2.0 Framework" for å fungere/installeres. Jeg har Win XP på denne pc'n? Må jeg oppgradere til en nyere versjon av Win, hvilken? Eller finnes det andre måter å få .NET 2.0 Framework på?
 

kongen

kongemedlem
Hvordan får jeg .NET på en eldre XP maskin? Jeg har alle vanlige oppdateringer fra Windows Update...
 

kongen

kongemedlem

Nutz

Med lem
Dette kommer an på hvilket operativsystem du kjører, som igjen ble valgt ut i fra prosessor.

Men du kan velge ut i fra dette.
X64 der du kjører 64-bits system.
x86 på de lavere. eks 32-bit

Du finner ut hvilket system du kjører dersom du går på kontrollpanel->system
 
Topp