Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Oppetidssjekk

Bjørnar

Gründer
Halloi,

Jeg har nylig fått ferdigstilt min oppetidssjekk, som sender meg en SMS hver gang serveren går ned. Når serveren kommer opp igjen, får jeg en SMS med at alt er ok, og hvor lenge serveren var nede.

Slik fungerer den:
  • Sjekker en adresse på forskjellige porter (for eksempel 80, 25, 993 - dette avgjør du hvilke som skal testes).
  • Sjekken kjører hvert minutt, hele døgnet.
  • Svarer den korrekt, skjer det ingenting.
  • Svarer den ikke, får du en SMS om at tjenesten er nede.
  • Når den kommer opp igjen, får du en ny SMS med hvor lenge tjenesten var nede.

Jeg har nå åpnet opp for eksterne bestillinger. Prisen for dette, er en fastpris pr domenenavn / tjeneste på 199,- pr år eks mva. Man betaler IKKE for mottak av SMS. Kan kanskje ordne WF-rabattos dersom det blir litt volum.

Mer informasjon: Sjekk oppetiden

Fyr gjerne av spørsmål her hvis noe er uklart :)
 

hansson

Langveisfarende
Kult, men fortjener ikke en slik tjeneste litt frekkere branding? SolidMedia høres ut som selskapet som står bak, ikke som selve produktet. Jeg ville hatt enten en egen solidmonitor.no-side med logo som har med Solid Monitor-produktene å gjøre, eller en egen underside på SolidMedia.no der Solid Monitor får en presentasjon som også inkluderer noe grafisk (logo, programvarepakke, illustrasjon av hva sjekken gjør...). Synes forresten Solid Monitor-navnet er ganske tøft.
 

zapotek

Medlem
Veldig bra Bjørnar. Enig med Hansson. Ville laget et eget nettsted for å brande dette produktet.
 

Bjørnar

Gründer
Hei og takk for svar.

@Tonny: Jepp, tror det er kanonbillig. Håper du ikke har fått noen SMS ennå :)
@hansson og @zapotek: Ja, det er nok en god idé - i alle fall å lage litt mer stash enn det som er der nå. Samtidig, så må det ikke bli for mye bjeller og fløyter. I tillegg har jeg flere produkter som er sånn halvveis relatert til det, så jeg tror jeg blir å har det under SolidMedia-paraplyen. At man kommer til oppetidssjekken som forside er bare fordi jeg nettopp har flyttet inn på solidmedia.no og skal etterhvert ha en del innlegg som vises på forsiden. ting blir kanskje litt anerledes da?

ellers kan jeg nevne at jeg postet identisk tråd på NWF også, og foreløpig kan jeg vel si at av de som har bestilt oppetidssjekk er 100% fra WF, mens da 0% på NWF (!).
 
X

xzhat

Guest
Hmm.. Ble mitt tidligere innlegg slettet? Any way, hva gjør denne tjenesten bedre enn f.eks pingdom?
 

Bjørnar

Gründer
Nei, ettersom det ikke vil virke (hvordan skal man kunne få sendt en sms dersom scriptet er nede?)

Men, med litt arbeid så fungerer det nå over tre servere, slik at dersom den ene feiler, så skal nummer 2 overta. Dersom begge de to første feiler, så skal nr 3 overta. Feiler den også, er vi antakelig i krig.

Selve sjekken på om server 1 og 2 er oppe, ligger på server 3, og forteller hvilken server som skal kjøre jobben. Vanskelig å forklare i praksis dette her :)
 
Topp