Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bruke Domeneshop sine navnetjenere, og peke mot mitt webhotel?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg er i dag i en litt rar tilstand, og jeg har egentlig lovet meg selv og holde meg langt unna WF når jeg er i en slik tilstand. Beklager, det er ikke så lett og holde seg borte herfra.

Altså. Greien er liksom at jeg har registrert et domene hos Domeneshop. Jeg vil bruke Domeneshop sine navnetjenere istedenfor mine egne. Jeg har opprettet webhotell på server for domenet. Hva gjør jeg for og få domenet til og peke mot webhotellet mitt?

Det jeg har forsøkt er og klikke på DNS-Pekere i menyen hos domeneshop for deretter og sette opp noe slikt som et "A record" som heter * og peke dette mot ipadressen til webhotellet? Er det riktig? Må jeg gjøre noe mer?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ser ut til at jeg har gjort tingene riktig. DNS er oppdatert og jeg ser gode endringer. :)

Denne WWW som jeg får foran i domenenavnet når jeg skriver kun domene.com, noen som vet hvordan jeg får denne bort? Er dette noe htacces greier eller har dette med DNSgreiene og gjøre?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hvis du kun styrer ip-adressen på Domeneshop sin DNS-server, så må det være webhotellet ditt som videresender, tenker jeg.
Men det er mulig at Domeneshop tar en forward/redirect - tipper ikke det.. Har du et eksempel?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nja, Pong...

Saken er at domenet er registrert hos domeneshop, og i bestillingsprosessen valgte jeg at domenet skulle bruke domeneshop sine navnetjenere. Det valgte jeg fordi jeg ikke vil bruke mine egne navnetjenere på domenenavnet.

Straks etter domenet var registrert opprettet jeg et webhotell for dette domenet på server. Jeg bruker WHM for og opprette webhotell. Når jeg opprettet webhotellet valgte jeg og bruke navnetjenere som allerede står på domenet, istedenfor mine egne.

Kort sagt betyr dette at webhotellet og domenenavnet hos domeneshop er helt uavhengigge av hverandre, og det jeg trengte hjelp til var og få innholdet på webhotellet jeg opprettet til og komme frem når jeg skrev inn domenenavnet i nettleseren. Det løste seg ved og opprette et slikt "A record" på domenet som peker mor server sin ipadresse. Da vises siden på webhotellet dersom jeg skriver inn f.eks domene.com eller Domene.com - de beste bron van informatie over Domene.Deze website is te koop! i nettleseren.

Saken er at domene.com redirecter til Domene.com - de beste bron van informatie over Domene.Deze website is te koop!, og jeg liker ikke denne www. som kommer foran. Den kommer automatisk, og det kan jeg ikke forstå hvorfor.

Ellers må jeg jo si at jeg ikke har noe annet enn en liten indexfil på domenet akkurat nå. Jeg skal legge ut litt innhold nå etterhvert, og da merker jo om det kanskje er php i Wordpress som jeg skal legge ut som sørger for at dette blir slik jeg vil ha det.

Jeg kommer tilbake med en oppdatering straks jeg tar hendende i det. Nå er det fylla, og FTP er strengt forbudt i en slik tilstand her hos meg.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det kom 2 lenker der oppe som ikke hører hjemme der. Beklager det. Jeg skal ta og komme tilbake med mer informasjon i denne tråden når spamfilteret på WF slutter og filtrere bort poster som er skrevet med promille. Ellers, takk skal du ha for at du svarer Pong. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nei, altså, jeg hadde ikke noe under www-videresending altså.

Jeg har heller bestemt meg for og heller smelle på mine egne navnetjenere her, så det tenker jeg vil løse problemosene. Hva som skjedde her finner jeg nok ut av senere tenker jeg. :)
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Du kan enkelt bruke .htaccess for å få vekk www. vil jeg tro.

Forsøk å lag en .htaccess fil med følgende innhold i public_html mappen din:

Kode:
# Redirect from www. to /
RewriteCond %{http_host} ^www.domain.tld
RewriteRule ^(.*) http://domain.tld/$1 [R=301,L]

Håper det virker!
 
Topp