Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Test: Sjekke pagespeed på nettsidene dine

Ser at mange jobber med å få sidene sine til å laste raskes mulig. Hvor mye dette har å si rent SEO-messig er usikkert, men Google har funnet at et halvt sekund ekstra innlastingstid gjør at du mister 20% av trafikken.

Har også lest denne artikkelen - Hvordan få en raskere nettside | Klar Effekt, så det er nok et viktig område å jobbe litt med.

Her er noen verktøy jeg har funnet:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights
GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization

Så jeg tenkte at alle kunne ta en test og poste PageSpeed Scoren her på
webforumet.no. Post også dine oppdaterte resultater, og fortell hva du har gjort
for å forbedre poeng-scoren. Så kan alle lære litt av hverandre.

Slik: - dinnettside.no/com/net - Google score 72 / gtmetrix score 75

mvh. Vetle
 

Alexiuz

Medlem
resultatene derfra:
Download Times*
Connection Rate Download Time
14.4K 168.31 seconds
28.8K 85.35 seconds
33.6K 73.50 seconds
56K 45.06 seconds
ISDN 128K 15.47 seconds
T1 1.44Mbps 3.53 seconds


synes de var litt høye... men virker greit i browsern.
 
Sist redigert:
Flott og informativ tråd!
Fikk oppdaget og fjernet en del store png-filer samt slått på compression etter å ha brukt GTmetrix.

Har et spørsmål om Page Speed Grade vs Page Load Time.
Er det loadingtida som er mest avgjørende?

Fjerner jeg et "addthis" skript fra headeren, så blir siden en god del mindre og raskere, men Page Speed Grade faller en del.
Har det noen betydning?

Ellers skal jeg skru på caching etter helga å se om det gjør ting bedre.

So far: 57/69 :(
 
Page Speed Grade = Hvor bra du gjør på ulike parameter (bildeoptimalisering, komprimering etc.)

Page Load Time = Tiden det tar å laste siden din. Du kan f.eks. ha høy Page Speed Grade, selv om siden tar tid å laste ned (f.eks. ved mange bilder...)

PS! Nærmest umulig å få en høy Speed Grade med "AddThis" integrert på siden din (dårlig kodet javascript dessverre)...

Bare å jobbe så fikser du det etterhvert. Her er siden (oppskriften) jeg "jobbet meg igjennom" for å få 100% score:
Best Practices for Speeding Up Your Web Site

Lykke til!
 
Sist redigert:
Page Speed Grade = Hvor bra du gjør på ulike parameter (bildeoptimalisering, komprimering etc.)

Page Load Time = Tiden det tar å laste siden din. Du kan f.eks. ha høy Page Speed Grade, selv om siden tar tid å laste ned (f.eks. ved mange bilder...)

PS! Nærmest umulig å få en høy Speed Grade med "AddThis" integrert på siden din (dårlig kodet javascript dessverre)...
Lykke til!

Jeg skal fjerne addthis ja, men tingen er at med den installert så er Page Speed Grade på 57. Fjerner jeg den fra headeren, så faller Page Speed Grade til 45!

Men samtidig så ser jeg jo at siden blir en del mindre og raskere.

Ps! Har ikke addthis på selve produktsidene.
 
Topp