Kjapp og trygg hosting for Wordpress

SEO, IP og Subnet?

clinton4

Medlem
Hola!

Jeg har hørt mange si at linker fra et domene til et annet domene som ligger under samme ip adresse, gir mindre google juice en dersom domenene ligger på forskjellige ip adresser. Så i den forbindelsen lurer jeg på om det da holder med ip adresser fra samme subnet, eller om det også vil gjøre google juicen mindre verdt? Noen meninger rundt dette?
 

picxx

Well-Known Member
Er nok mere et rykte enn noe som er bevisst.
Og.. når google sier hopp, så hopper man jo gjerne dobbelt så høyt :D

Det beste er å teste det selv, se hvilke resultater det gir deg, og bruk dem selv.
De fleste gjør det nok slik ;)
 

SolidHost

Medlem
Matt Cutts, fra Google, har bekreftet at dette ikke har noe å si. Ville jo vært rart da størstedelen av nettsteder som finnes, ligger på virtuelle hoster med samme IP. Nå finner jeg jo selvfølgelig ikke linken til dette, men det han da sa var at det ikke tas hensyn til IP adresse, men at det er et eget domene. MEN åpenbart så benytter Google seg av en algortime som oppfatter samme innhold på samme IP-adresse, da de sperret ute en kar som hadde satt opp 2000 forskjellige nettsteder, med forskjellig domene, men med samme innhold. Så regelen her er vel at så lenge du har nettsteder med egne domenenavn og de innholdsmessig ikke er like, så vil det ikke ha noen påvirking, selv om de benytter samme IP.
 

SolidHost

Medlem
Også bekreftet (eller myten avkreftet!) av Googles Teknologisjef, Craig Silverstein, i et intervju på SlashDot;
"Google handles virtually hosted domains and their links just the same as domains on unique IP addresses. If your ISP does virtual hosting correctly, you’ll never see a difference between the two cases. We do see a small percentage of ISPs every month that misconfigure their virtual hosting, which might account for this persistent misperception–thanks for giving me the chance to dispel a myth!"
 

tulling99

Medlem
Åhh, så deilig da! Da sparer jeg masse penger! Bare å pøse ut wordpress på alle domenene jeg har liggende.
 

adeneo

Medlem
Kanskje Matt Cutt's kan svare på dette ?

Some SEO myths - YouTube

Google har også skrevet noe slikt:

A list of known-bad contact information, name servers, and/or IP addresses may be identified, stored, and used in predicting the legitimacy of a domain and, thus, the documents associated therewith.

Dette gjelder mest for det google kaller "bad neighbourhood", og man kan jo være så uheldig å komme på en delt server med andre nettsider som er merket som dårlige nabolag av Google, og ettersom IP adressen da normalt også merkes som et dårlig nabolag risikerer man i ekstreme tilfeller at ens egen nettside med andre ord også er i et dårlig nabolag, selv om den er helt lovlydig og tipptopp.
 
Sist redigert:
Topp