Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Å være affiliate med link til spesifikke produkter..

Marita

ordleker
En ting er jo å være affiliate gjennom Tradedoubler og andre, men hva med dyplenker til produkter hos mange forskjellige leverandører?

Prøver å finne litt info om dette med å dyplenke direkte til produkter, men synes det er vanskelig. Jeg ønsker f.eks å dyplenke til klesplagg hos HM (og mange andre), filmer, musikk, typiske "jenteprodukter" som sminke, hår- og hudpleieprodukter, kjøkkenutstyr, osv.

Men hvordan gjøres det? Må jeg rett og slett sjekke hver enkelt leverandør, la oss si Elkjøp, om de tilbyr sitt eget affiliateprogram?

Har funnet denne hos Amazon, men litt usikker på om nordmenn heller handler musikk her enn la oss si cdon.com? Snakker ikke om nettbutikk her som jeg har skjønt man kan sette opp, men om jeg f.eks i en artikkel sier "denne filmen er super, kjøp den her (lenke til amazon sitt produkt)"

https://affiliate-program.amazon.com/

Noen som skjønner hvor jeg vil hen..?
 
Du må selvsagt sjekke for hver enkelt leverandør om de finnes i et affiliateprogram, ja. Det er ikke nok å linke til Elkjøp og gå ut fra at man får penger for det :)

Vet at Tradedoubler har en rekke programmer med mulighet for dyplinking og en god innføring i hvordan man lager dyplenker. CDON, som du nevner, er med på Tradedoubler, så da er det bare å logge inn på Tradedoubler, søke på programmet til CDON og dyplenke så mye du orker.
 

Marita

ordleker
Ja, det jeg lurte på var hvordan man gjør dette, og finner dyplenkene.. :)

Er inne på TD nå, og har søkt på programmet til CDON.. men hvor går man derfra? Jeg vet hvordan finne en dyplenke, men det er vel til hele CDON, og ikke til et spesielt produkt?

Fikk forøvrig øye på noe annet, "product-feed" - det er vel ikke det samme? :smågrønn når det gjelder TD:
 

zapotek

Medlem
Når du ser på programmet til CDON innilogget på Tradedoubler velger du fanen "lenker og grafiske elementer". Klikk så på "lag dyplenke". Da får du opp lenken du bruker, og så du kan legge til dyplenken inne på CDON.
 

webpiken

Medlem
Ja, det jeg lurte på var hvordan man gjør dette, og finner dyplenkene.. :)

Når du står inne på for eksempel CDONs side hos TD, velg "Lenker og grafiske elementer". Der vil du se en blå knapp "Lag dyplenke".

Da får du opp
Kode:
http://clk.tradedoubler.com/click?p=116&a=XXXXXX&g=16861858&url=DYPLENKE_URL

Bare erstatt DYPLENKE_URL med URL til det produktet du vil lenke til, og voila! :)
 

Marita

ordleker
Aaha! Tusen takk! :) Så da går jeg rett og slett inn på cdon.com og finner den cden/filmen jeg vil lenke til, og erstatter "DYPLENKE-URL" med det? Trenger det med teskje idag, visst.. :eek:

Når det gjelder nettbutikker som ikke er medlem av TD eller andre (savner f.eks HM), hvor vanlig er det å tilby affiliateavtale direkte? Og finnes det noen oversikt noe sted om hvem som har det? :)
 

webpiken

Medlem
Aaha! Tusen takk! :) Så da går jeg rett og slett inn på cdon.com og finner den cden/filmen jeg vil lenke til, og erstatter "DYPLENKE-URL" med det? Trenger det med teskje idag, visst.. :eek:

Ja, det stemmer :)

Når det gjelder nettbutikker som ikke er medlem av TD eller andre (savner f.eks HM), hvor vanlig er det å tilby affiliateavtale direkte? Og finnes det noen oversikt noe sted om hvem som har det? :)

Jeg har aldri sett at H&M har benyttet seg av affiliates, hverken via andre eller eget.
 

metallian

Medlem
Eller kanskje bare legge inn en kort seting nederst eller noe om at blogginnlegget inneholder markedsføring.... sikkert like greit.

Blåfargen ser bra ut på min skjerm, men det er jo så varierende da- skal se om jeg får endret den litt.....EDIt: Skal vi se , en frisk grønnfarge da kanskje?
 
Sist redigert:

metallian

Medlem
Må kikke litt nærmere på alternativene i malen. Står nederst:
NB:Blogginnlegget inneholder reklame

EDIT: Øyh- hvitt var jo definitivt mer elegant, takker :)
 
Sist redigert:

metallian

Medlem
Hva er dette for en feilmelding? Får den på noen av dyplenkene mine men ikke alle.... Er godkjent for programmet av cdon

There is no relationship between this site and the advertiser.

TradeDoubler
 

webpiken

Medlem
Det betyr akkurat det som står :)

Har du dobbeltsjekket at både program-id (p) og affiliate-id (a) er riktig?
 
Topp