Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Åpen facebook gruppe: forum i miniatyr?

Hei godtfolk! Jeg skal starte en facebook gruppe i forbindelse med en .com side som kan ha potensiale til å bli et større internasjonalt prosjekt.

Jeg vil at alt som skrives av gruppemedlemmene kan leses av alle og at alle medlemmer kan sees. Samtidig vil jeg selv velge hvem som skal være medlemmer og kan skrive i gruppen (og at alle kan søke om medlemsskap til meg, som jeg kan bekrefte ok).

Blir det slik under kategorien "Åpen Gruppe"?

Hvis dette er tilfellet, hva er hovedforskjellene mellom funksjonene i en åpen gruppe og et nettforum? Kan jeg f.eks moderere vekk alt som skrives i en facebookgruppe? Kan jeg gi moderatoransvar også til andre medlemmer av en facebookgruppe, slik at man kan dele på jobben hvis det blir svært mye aktivitet?

En annen ting jeg lurte på er, hva er reglene med å lage spill innenfor facebook: kan jeg lage et spill med et eget navn inne i en facebook gruppe der antall "likes" på bestemte innlegg er en del av spillet? Vil jeg fortsatt beholde alle rettigheter i forhold til selve spillet og spillkonseptet?

Er det noen grense for størrelse og antall medlemmer i en åpen facebookgruppe?

Hvis noen har annen relevant info om regler rundt facebookgrupper er det også interessant:)
 
Topp