Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Åpnet eget affiliate-program

Simfast

New Member
Hei! Jeg driver nettbutikken Trendus.no (gavebutikk) og har lenge hatt planer om å åpne for et affiliateprogram. Akkurat nå valgte vi først å åpne ett eget system hostet på egen server og ikke via f.eks TradeDoubler eller andre program.

Jeg har hørt at det finnes mange flinker folk her som har god kjennskap til affiliates med mer og håpte gjerne på tips til forbedring og eventuelt hvor jeg kunne markedsført dette.
Vi betaler ut 5-7% via PayPal, er dette noe de fleste kan akseptere å benytte? Er litt redd for at de fleste gjerne vil gå gjennom større nettverk som AdTraction osv. Håper på litt feedback her hvis noen har tid.

Om det er av interesse kan dere så klart lese mer eller registrere dere her: https://trendus.no/tjen-penger-pa-affiliate/
Ønsker både feedback og så klart en del nye affiliates. :)
 

Forklarmeg

Member
Jeg kan jo dele min mening, uten at jeg er noen ekspert eller en som omsetter for millioner i året, men som likevel har noen nettsider som omsetter for litt med affiliate-partnerskap.

For det første kan jeg jo si at jeg ville hadde mye lavere terskel for å registrere meg om dere var på f.eks AdTraction. Da hadde jeg nok sett nærmere over produktene deres og slengt inn en søknad hvis jeg fant noen artikler hvor dette kunne passet inn.

Sånn som ting er nå vil jeg neppe ta meg bryet meg å registrere meg hos en helt ukjent nettbutikk som jeg verken har noen tidligere erfaring med som kunde, eller som jeg kjenner til eieren av. Om det var en større og mer kjent nettbutikk eller en nettbutikk som hadde et helt unikt produkt kunne jeg vurdert å gjøre det, men det er uansett mye høyere terskel enn det er om dere hadde vært på en affiliate-plattform.

Et annet problem for min del er at alle produktene deres er kjempebillige. Det skal enormt mange salg til før det blir noe penger ut av det for min del når de fleste av produktene deres koster under 100 kroner.

Så det er i alle fall mine synspunkter rundt affiliate-programmet deres. Det er sikkert mulig å få noen til å samarbeide med dere, men for min del er det altså et par ting som setter en stopp for at dette kommer til å bli noe jeg kommer til å satse på å promotere. Lykke til videre :)
 

Bjørnar

Gründer
Jeg har noen affiliatesider. Jeg får jevnlig forespørsel om enkeltbutikkers egne aff-program. Alle sammen er uaktuelle for meg, for det blir for mye å administrere, og for mye å huske på. Og veldig mye enklere å forholde seg til tre-fire-fem affselskaper, enn mange enkeltbutikker.

I tillegg; jeg har også en nettbutikk som omsetter for ca 50mnok pr år, og der bruker vi et selskap for aff. Det hadde vært helt uaktuelt å deale med nettstedseiere osv. Det hadde blitt for mye jobb, og for mye hessel.
 

Marius_J

Social Engineer
For min del er det bedre å samle alt på enn plass. Så jeg velger alltid nettverk framfor enkelt butikker.
Enklere å administrere, sparer også tid.
 

Simfast

New Member
Tusen takk for gode innspill, er relativt ny på dette fra firmasiden selv så jeg ser og forstår hva dere alle mener.
Jeg får sjekke litt diverse som AdTraction bedre, takk igjen!
 
Topp