Øke inntekter fra en reisenettside

Hakasu

Medlem
Er det noen her som har erfaring med å tjene penger på besøk på en reisenettside? Hvilke typer annonser fungerer bra? Er det OK med widgets som slenges inn i slutten av artikkelen?

Per nå har jeg kun AdSense, og det blir jo ikke all verdens med inntekter av det til tross for en grei mengde besøk. Skriver om litt ulike steder jeg reiser til, så ikke bare fokus på ett sted dessverre.

pleb

Medlem
Hei, jeg har en del erfaring i nisjen.

Hotellbooking-nettsidene har blitt ufattelig grådige. Tidligere kunne man få cookie-tid på 30 dager og opp mot 10 % provisjon.

Nå ligger vel standard provisjon hos Booking/Expedia/Hotels på rundt 4 %, og Hotels/Expedia kjører 7 dagers cookie. Booking.com kjører 1-session-cookie (!!!!).

For min del handler det altså om volum. Har du veldig store volum, kan du også i enkelte tilfeller få forhandlet provisjonen opp mot 6 %.

På flybilletter har jeg overhodet ikke hatt noe suksess med å tjene penger. Momondo gir vel mellom 1 og 3 kroner per lead via Tradetracker. Det er ikke i nærheten av å være nok til å få noe skikkelig fart på sakene.

Hakasu

Medlem
Hei, jeg har en del erfaring i nisjen.

Hotellbooking-nettsidene har blitt ufattelig grådige. Tidligere kunne man få cookie-tid på 30 dager og opp mot 10 % provisjon.

Nå ligger vel standard provisjon hos Booking/Expedia/Hotels på rundt 4 %, og Hotels/Expedia kjører 7 dagers cookie. Booking.com kjører 1-session-cookie (!!!!).

For min del handler det altså om volum. Har du veldig store volum, kan du også i enkelte tilfeller få forhandlet provisjonen opp mot 6 %.

På flybilletter har jeg overhodet ikke hatt noe suksess med å tjene penger. Momondo gir vel mellom 1 og 3 kroner per lead via Tradetracker. Det er ikke i nærheten av å være nok til å få noe skikkelig fart på sakene.
Takk for at du deler erfaringen din. Så jeg tolker deg riktig at det er i hotellbooking pengene ligger, til tross for dårligere tider enn tidligere?
Har du prøvd https://www.travelpayouts.com/ ?

Verdt å sjekke ut.
Aldri hørt om. Takk for tips! Har du erfaring med den selv?

pleb

Medlem
Takk for at du deler erfaringen din. Så jeg tolker deg riktig at det er i hotellbooking pengene ligger, til tross for dårligere tider enn tidligere?
Ja, det var vår erfaring.

Det var overraskende lett å selge hoteller hvis man hadde den rette vinklingen. Men vi brukte også mye tid på å faktisk reise verden rundt og teste hotellene. Ikke bare en tilfeldig skrapt sammen liste over "beste hotell i München". Folk er såpass drevne at de skjønner om du faktisk har reist til destinasjon X.

Marius_J

Social Engineer

Aldri hørt om. Takk for tips! Har du erfaring med den selv?
Bygde et flybillett søk og brukte en api herfra. Selv var jeg fornøyd med tjenesten og provisjon per bestilling.

De har all verdens av affiliate innen reise. Det er gratis å lage en konto der.

Topp