Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Økning i priser på årlig drift/webhotell

sitez

New Member
Hei,
jeg har i flere år fakturert mine kunder for de samme prisene hva gjelder årlig drift/webhotell/domeneavgift. Fakturaen sendes ut 01.januar hvert år. Nårvurderer jeg å øke prisene for den årlige driftsavtalen jeg har med kundene. Hvordan bør jeg gå frem?

Eksempelvis kan en typisk kunde ha betalt 399,- x 12mnd for webhotell + 359,- for domeneavgift = Totalt 5147,- + mva, som faktureres 01.jan
 

xdex

Medlem
Alt er avhengig av hva som står i kontrakten under "årlige driftsavtalen". Du har altså opprettet en avtale sammen med kunden, som er godkjent. Hva sier denne om prisøkning? Du må også varsle om dette i god tid før prisen går opp, slik at kundene enkelt kan bytte leverandør før prisen går opp. Dette er jo et problem i domene-verden, da ting fornyes basert på når domenet ble opprettet. Jeg regner jo med at du har egne systemer som fanger opp dette, og at man ikke faktureres årlig før tiden er inne.

Så kort forklart, se gjennom avtalen du som leverandør har gitt til kunde. Varsling av kunder skal skje i god tid på forhånd, les gjennom hevingsretten. Husk at det nok også er forskjell på privat og bedrift (kundesammenheng) på grunn av rettigheter. Mener å huske det var 1 måned forvarsel? men er usikker på om dette kun gjelder mot privatpersoner.

En grei huskeregel er at en prisendring aldri skal komme som en overraskelse.
 
Topp