Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Økonomien til nettstedene - hva gjør dere?

Ole Avranden

utvandret
Frem til nå har jeg ikke skilt mellom de forskjellige nettstedene mine, annet enn at jeg følger med på statistikk og danner meg et slags bilde av hvordan de går. Det har vært totalen som har vært interessant - og så har jeg ikke pløyd meg mer ned i materien.

Men nå vurderer jeg å begynne å føre prosjektregnskap på hvert nettsted for å kunne følge lønnsomheten på dem litt nøyere. Det har blitt viktigere fordi jeg kjøper langt flere tjenester (tekst, foto, lenkebygging, oversettelser osv), men også fordi jeg har prosjekter hvor jeg investerer tidsbruk stipulert til flere hundre tusen (+ andre løpende kostnader som bil, reklame osv).

Hva gjør dere? Fører dere en streng kontroll med alle nettsteder for å spore kostnader, inntekter og tidsbruk. - Og i så fall, hvor detaljerte er dere? Eller er dere fornøyd med å se hvordan det går fra måned til måned e.l.?
 

Smbinfo

Medlem
Er ikke der enda. Men har ført endel regnskap. Så skal du begynne med det sørg for å føre prosjekt på hvert bilag (isåfall på kontoene over 3000).

Dette vil tvinge deg til å ta stilling til alle inntekter/kostnader. Ha et prosjekt for annet/generelt. På denne måten blir det veldig enkelt å plukke opp evt beløp man har glemt å ta stilling til prosjekt på(fører man annet uten prosjektnr så vil evt avglemte poster være vanskelige å oppdage).

Det tar ekstra tid, men er det snakk om mye tid/penger/sider vil jo helt klart være nyttig å evt se om det lønner seg.. Er du alene om dette vil du sikkert ha en god feeling på det uansett.

Men er det flere i sving vil du fort kunne miste oversikten uten et prosjektregnskap.
 

Ole Avranden

utvandret
Takker for svar Smbinfo, det var i den retningen du skisserer at jeg tenkte å føre prosjektregnskapet.

Med så mange leverandører og kjøpte tjenester til forskjellige nettsteder fremover er det nok ingen vei utenom å fyre opp Mamut og begynne å legge inn prosjektene.

- Bra nettsted du har!
 
Sist redigert:

Self-Made.

Nybegynner
Ofte hvis en har et eller flere nettsteder, vil det lønne seg å ansatte en eller flere personer til å ta seg av "det kjedelige" tidkrevende.
Da får en som kjent bedre tid til å være kreativ- eller gjøre andre "viktigere"...mer morsomme ting. Enkelt og greit.
 

Ole Avranden

utvandret
Har brukt Mamut i flere år, så det skal nok gå greit til mitt bruk.

(- Men jeg skal ikke skryte på meg enorme kunnskaper... Jeg benytter revisor til å føre selve regnskapet.)
 
Topp