Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker å komme i kontakt med bloggere målgruppe 16-30 år

ChrisE

Medlem
Da er jeg endelig i gang med å sette opp min første nettbutikk. Jeg har satt meg som mål å lansere siden den 1. Desember og jobber derfor intensivt med å klargjøre alt.

Jeg har fått de eksklusive rettighetene til å selge et klokkemerke i Norge. Merket har allerede fått veldig mye positiv respons på det svenske markedet, samt har blitt omtalt av flere "kjente" svenske mote bloggere. Grunnen til oppmerksomheten er den gode kvaliteten, til en relativt lav pris(700-900NOK), med veldig mange gode designs.

Jeg ønsker å komme i kontakt med norske bloggere som treffer målgruppen 16-30 år. Spesielt interessert er jeg i å komme kontakt med bloggere innenfor livsstil og mote, for begge kjønn.

Da jeg vet det er flere bloggere som ikke ønsker å "selge seg selv", ved å ta imot gratis varer, så kan vi alltids finne andre alternativer(som å sette opp konkuranse blandt lesere osv.)

Som dere sikkert får inntrykk av igjennom denne tråden, så kan jeg veldig lite om blogging generelt. Så jeg tar gjerne imot tips og triks hvordan jeg burde gå fram fra Webforumet folket!
 

knippsen

Medlem
start på Blogglisten. og prøv deg frem. så fort ryktet om at du "sponser bloggere" så kommer det til å renne inn med mails til deg fra andre bloggere. vi får ca. 40 om dagen. det er slitsomt.
 

ChrisE

Medlem
Hvor villige pleier disse bloggerne å være? Er det noe vits å starte på toppen av listen å tilby en vare til verdi 700-800 NOK, eller får de så mange tilbud at jeg burde gå litt nedover?
 

Erlend

Medlem
Hvor villige pleier disse bloggerne å være? Er det noe vits å starte på toppen av listen å tilby en vare til verdi 700-800 NOK, eller får de så mange tilbud at jeg burde gå litt nedover?

Tviler på at de på topplisten vil skrive en bloggpost om klokkemerket ditt gratis. Tilby dem en sum penger, så får du høre. Men det er alltids lov å prøve seg.
 

picxx

Well-Known Member
Tips: Sjekk kommentarfeltet på de "toppbloggene" du ønsker å tilby dette bare for å sjekke at de faktisk har den trafikken de er oppført med på topplista. Det er ikke noe problem å komme seg opp på den topplista ved hjelp av autogenerert trafikk .. og det er det liten vits i å kaste bort en 7-800 bols på.
 

kongen

kongemedlem
Ingen 16-åringer kommer til å kjøpe en klokke til 700-900 kroner. Henvend deg i stedet til målgruppen 30-40.
 

ChrisE

Medlem
Jeg satt 16 år til en nedre grense. Det er kanskje litt lavt, men 18-20 år + burde være veldig aktuelt.

Ellers tusen takk for tips folkens!
 

knippsen

Medlem
det er mulig å få selv toppbloggere til å skrive gratis om et produkt hvis de liker produktet. vi har fått omtale av bla. voe og ida wulff flere ganger uten at det kostet oss noe. ida wulff tok faktisk kontakt med oss først. markedsverdien i forhold til ekstra salg for oss var enorm og omsetningen steg med mange hundre prosent de neste dagene etter hun hadde skrevet om oss. for så å synke igjen. men vi får fortsatt en del treff fra de bloggpostene lenge etterpå. voe derimot førte til enormt mange sidetreff, men få salg. kanskje ikke så rart med tanke på at leserne stort sett er meget unge. hvis du klarer å få, la oss kalle det et fast forhold med en toppblogger, er det gull verdt.

en del av toppbloggerne har dog et profesjonelt forhold til sponsorer, dvs du kan bare glemme å få omtale hvis du ikke tilbyr penger. de beste er de som faktisk blogger fordi de liker produktet ditt. da blir omtalen mye bedre også naturlig nok.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Ingen 16-åringer kommer til å kjøpe en klokke til 700-900 kroner. Henvend deg i stedet til målgruppen 30-40.

Hva begrunner du dette utsagnet med ?

Her tror jeg nok du bommer kraftig, uten at jeg har noen faktatall å slå i borde med her og nå. Men, som far til barn nær alderen, samt min bakgrunn fra med å jobbe med annonsører rettet mot denne målgruppen tror jeg nok at han fint kan treffe mange gode kjøpere i aldersgruppen 15 - 35 år.
Såfremt produktet treffer denne målgruppen i funksjonalitet og design.
 

knippsen

Medlem
Hva begrunner du dette utsagnet med ?

Her tror jeg nok du bommer kraftig, uten at jeg har noen faktatall å slå i borde med her og nå. Men, som far til barn nær alderen, samt min bakgrunn fra med å jobbe med annonsører rettet mot denne målgruppen tror jeg nok at han fint kan treffe mange gode kjøpere i aldersgruppen 15 - 35 år.
Såfremt produktet treffer denne målgruppen i funksjonalitet og design.

helt enig. 16 åringen har da både foreldre som kjøper ting til dem, samt de fleste har en viss egen økonomi. 700-800 kroner er ikke avskrekkende for dagens 16 åringer. går man mye lavere på alder derimot stopper salget naturlig nok opp. det er min erfaring.
 
Sist redigert:

ChrisE

Medlem
Kjempe respons folkens!

Er det noen her som vet om noen moteblogger som gjerne blogger for litt eldre menn? Jeg ser at veldig mange av de fra blogglisten.no er under 20 år, enten pike eller homoseksuell. Ikke misforstå meg, jeg har absolutt ingenting i mot homoseksuelle. Problemet, ihvertfall etter å ha gått igjennom kommentarerene, er at det hovedsakelig jenter/damer som leser disse. Min målgruppe er menn. Kanskje jeg burde finne en alterantiv markedsføringskanal?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Kjempe respons folkens!

Er det noen her som vet om noen moteblogger som gjerne blogger for litt eldre menn? Jeg ser at veldig mange av de fra blogglisten.no er under 20 år, enten pike eller homoseksuell. Ikke misforstå meg, jeg har absolutt ingenting i mot homoseksuelle. Problemet, ihvertfall etter å ha gått igjennom kommentarerene, er at det hovedsakelig jenter/damer som leser disse. Min målgruppe er menn. Kanskje jeg burde finne en alterantiv markedsføringskanal?

Menn er kanskje en av de vanskeligste målgruppene å nå - og spesielt unge menn! Så her har du en utfordring!

Homofile menn viser seg imidlertid å være en relativ kjøpesterk og bevisst gruppe kjøpere, så her kan du nok treffe godt.

Videre har du en del herremagasiner og motorblader hvor du vil treffe menn.
 
Topp