Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker anbefaling av verktøy for prising av varer

Konservativ

New Member
Hei,

Per dags dato har vi omtrent 1500 varer i vårt sortiment og det begynner å bli vanskelig å kontinuerlig oppdatere priser i nettbutikken.

Vår utpris regnes med følgende parametere:
1. Hva betaler vi
2. Hva er den rimeligste prisen i utland?(utfra 30 treff på google)
3. Hva er den høyeste prisen i utland?(utfra 30 treff på google)
4. Hva er den rimeligste prisen innenlands?(utfra 30 treff på google)
5. Hva er den høyeste prisen innenlands?(utfra 30 treff på google)

I tillegg til parameterne ovenfor tar vi høyde for en lang rekke ting som de utenlandske sidenes troverdighet, frakt, moms, toll, valuta og en skjønnsmessig vurdering på hva vår garanti er verdt, og som ofte ikke kommer når man handler utenlands.

Ut i fra alt dette setter vi en passende utpris i vår nettbutikk. Og ja, dette er en manuell jobb som gjøres. Dessverre er det utrolig vanskelig å holde priser oppdatert på denne måten.

Jeg har sett langt og lenge etter brukbare prisstrategi-verktøy som kan gjøre mye av denne jobben helt automatisk for oss, men vet ikke hva som passer og ønsker derfor anbefalinger.

Jeg ser for meg et system som kan gjøre noe slikt:

- Sette opp en liste over f.eks 5 konkurrenter
- Importere våre varer, med vår innpris
- Systemet crawler nettsidene til konkurrentene våre og holder oss oppdatert på priser
- Løsningen foreslår en utpris/melder i fra når konkurrenter oppdaterer sine priser
- Optimalt om systemet har et api for å utveksle priser/varer o.l med eksterne systemer

Setter stor pris på tilbakemeldinger her. Om du ikke har en konkret løsning er jeg fortsatt meget interessert i å høre om hvordan dere holder dere oppdatert på priser :)
 

spikre

peterhamre.no
Du sier ikke noe om hva slags varer du selger, men det virker som et marked hvor prisene stadig er i forandring.
Utgangspunktet må jo være å regne i forhold til innpris, og evt forsøke å skape merverdi om din pris er høyere enn konkurrentene.

Selv ville jeg brukt prisjakt og kelkoo. Der er det enkelt å sammenligne.
 
Topp