Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding om nettsiden min

Status
Stengt for ytterligere svar.

bellavista

Banned
Hei!

Jeg har startet denne nettsiden: Kjøp og utfør jobber på nettet - FritidsMoro
FritidsMoro er sosial oppslagstavle hvor du kan dele dine ferdigheter, tjenester, utfordringer eller annet mot betaling, såkalte mikrojobber!

Det er gratis å bli medlem, og det er gratis å legge ut dine tjenester for salg.

Norge er proppfull av kreative sjeler med fantastiske og rare talenter. Nå kan du faktisk tjene penger på ditt talent, kunnskap, ferdighet eller innsikt…fra sofakroken om du vil!

FritidsMoro konseptet har sitt opphav fra USA, hvor Fiverr har vært bjellesauen med stor suksess. Besøk gjerne Fiverr for inspirasjon til jobber, det finnes uendelig mange typer mikrojobber!
 

tom3008

Medlem
Alt slikt er da bare wannabe Fiverr.com, som er 1000 ganger bedre, og rimeligere....
 

Erlend

Medlem
Enda en slik tjeneste. Siden din er rett og slett en kopi av Mikrojobb og Gigoy, som igjen er kopier av Fiverr.
 

picxx

Well-Known Member
Er det bare lov å lage en kopi av fiverr i Norge da eller?

Må si jeg lurte på det samme.
Gjelder det samme for wordpress også?
Kun en wordpressblogg i norge, alt annet er kopier?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Nei, folk må gjerne lage hundrevis av kopier av Fiverr for min del, men disse to nettsidene i Norge kjører på det samme scriptet, med det samme utseende, nesten med identiske katetgorier, med samme priser osv osv..

De er HELT FORBANNA LIKE.

Hvorfor kan man ikke heller lage noe som ihvertfall er LITT anderledes?

Det blir som å lage en kopi av Facebook i Norge som er kliss lik. Samme design, samme funksjoner, samme alt. Og så et par mnd etter, kommer det enda en side som (bortsett fra navnet og noen smådetaljer) er kliss lik denne kopien.

Hva er poenget da?

Og hvis du ikke klarer å se forskjell på blåkopi av en annen nettside og to nettsider som kjører WP, men har helt forskjellige meninger, utseende, innhold osv osv Picxx, må du ta deg en bolle og komme tilbake når du tenker klarere. ;)
 

picxx

Well-Known Member
Og hvis du ikke klarer å se forskjell på blåkopi av en annen nettside og to nettsider som kjører WP, men har helt forskjellige meninger, utseende, innhold osv osv Picxx, må du ta deg en bolle og komme tilbake når du tenker klarere. ;)

Ja, for det er jo ikke to norske wordpressblogger som kjører twentyten eller twentyeleven.. :rolleyes:
Innsnevra når man tror at det samme konseptet ikke kan fungere på mer enn en nettside, så bollen din kan du gjerne beholde.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det er helt sikkert mange som kjører twentyeleven, men vet du om to blogger som har dette utseende, samtidig som de har helt like konsepter/innhold? Sett bort i fra personlige blogger.

Poenget mitt er bare at mikrojobb.no var en del tidligere ute i forhold til denne siden. De har allerede vært i en del store nettaviser og fått en del PR. Det virker også som at disse karene satser seriøst på dette. Når Fritidsmoro.com lanserer en nettside som er helt lik, og som ikke tilbyr hverken kjøperen eller selgeren noe annet enn Mikrojobb.no gjør, da ser ikke jeg vitsen med å satse på et slikt prosjekt.

Skal man ha en nettside som er såpass lik en annen, må man tilby noe konkurrenten ikke gjør, hvis ikke vil ingen, eller få (etter min mening) benytte seg av tjenesten.

Da Facebook ble lansert, tilbydde de folk noe som ikke Blink hadde tenkt på, nemlig å bruke eget navn istedet for et kallenavn. Mye pga dette gikk Blink fra 300.000 aktive medlemmer til 40.000 på veldig kort tid. Nettby ble også lagt ned ikke så lenge etter at Facebook kom hit til landet.

Hva tror du hadde skjedd om Facebook var helt likt Blink. Tror du da så mange hadde forlatt Blink til fordel for Facebook? Det tror ikke jeg...

Men vi kan jo se om et år hvem av disse to nettsidene som overlever?
 
Sist redigert:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det er ikke lett å være innovativ. Det kan man f.eks. (!) se på kredittkortmarkedet. ALLE har jo sider som lovpriser kredittkort, sammenligner kredittkort og kombinerer dette med bøtter og spann av reklame for kredittkort. :)

Bare fordi mikrojobb var først ute på det norske markedet, betyr det jo ikke at de kommer til å bestå videre. Folk leter ikke nødvendigvis etter konsepter, men etter nettsider som "ser bra ut" og tjenester de har lyst til å bruke.

En viss side jeg har drevet i mange herrens år har gjennom tidene fått mange nye konkurrenter - det har vi vært veldig avslappet til. Og definitivt gjort det riktige der.

Fluene dør kjapt, elefantene lever lengre.
 

Dag Frogner

Supermedlem

Men det er ikke alle som kommer med nye artikler minst èn gang i uken, som regel oftere. Mange av kredittkortsidene er fulle av artikler som er to-tre år gamle. Med andre ord er de ikke verdt noe for de som vil ha ta i ny, fersk info.

Det er heller ikke så mange som har sammenligning av kredittkort som hele tiden er oppdatert, noe jeg kommer til å tilby snart. De fleste laget denne fancy tabellen for et par års tid siden og har ikke giddet å oppdatere siden da. De beste ble oppdatert i sommer en gang. Men jeg har tilgode å finne noen som faktisk har en tabell som gir deg fersk info...


Bare fordi mikrojobb var først ute på det norske markedet, betyr det jo ikke at de kommer til å bestå videre. Folk leter ikke nødvendigvis etter konsepter, men etter nettsider som "ser bra ut" og tjenester de har lyst til å bruke.

Det kan godt hende at det kommer noen andre og tar over dette markedet, men jeg tror ikke det vil være en nettside som er så til de grader lik som det Fritidsmoro er. Man må kunne tilby noe litt anderledes.
 
Sist redigert av en moderator:

bellavista

Banned
Siden det alle i Norge ikke har hørt om Gigoy.no eller mikrojobb.no, tror vi at vi har like god sjanse for å lykkes bedre enn de, hvis vi reklamerer mere enn de andre sidene.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp