Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding på flashprosjekt

quicktech

Medlem
Hei,

Vi har nettopp lansert en ny flash side for en kunde. Kunden er fotograf og ønsket en side som holdt fokuset på bildene hans, og minst mulig tekst og beskrivelser.

Resultatet er klart og vi tar gjerne imot ris og ros og anbefalinger til videreutvikling:
Anders Martinsen fotografer i Kristiansand

Siden bruker heldekkende bilder og ser derfor litt kornete ut på høye oppløsninger. Dette er vi klar over. Videre er det også gjort slik at sidene automatisk åpnes i fullskjerm på lavere oppløsninger, for å oppnå best mulig visning.

Imøteser kommentarer :)
 

quicktech

Medlem
Kan vel forklare litt mer om de forskjellige modulene i siden:

- Først når du kommer inn er det en bildeveksler som automatisk skifter bilde hvis ikke du klikker noe sted.

- Så har vi implementert bildegallerier, videoavspiller og PDF flipbook for å vise innholdet.

- Vi har forsøkt å lage overganger så flytende og elegante som mulig.
 

testdriver

Ha det bra..
Kult opplegg!

Bare la merke til en liten ting. Sitter med Chrome her og testet videoene. Hvis jeg er midt i Superspeed-videoen og trykker på Furuholmen, så stopper ikke lyden fra Superspeed-videoen automatisk.
 

xcp

Medlem
Fungerer veldig fint i Safari 4.0.3 (OSX 10.6.1)
Synes det var en proff nettside som også får kunden til å fremstå som proff.

Bra jobba :)
 

hansvh

Medlem
Jeg håper og tror at kunden din er fornøyd og har fått det han vil ha, og det er det eneste som teller. Jeg kunne aldri laget noe bedre selv. Når det er sagt synes jeg det eneste bra med siden er bildene. Synd de er kornete, men det er vel ikke du/dere som styrer.

- Hvorfor bruke Flash? Jeg opplever det som tregt og du gjør vel ingenting med Flash som ikke kunnde vært gjort med XHTML/CSS + event litt javascript for fadene? Det blir i tillegg umulig å linke til spesifikke undersider/bilder som er synd for brukere og dumt for SEO.

- Hvorfor så enkle menyer? De var så lite tiltalende at de kræsjer veldig med de vakre bildene. Det fungerer med enkelhet for logoen fordi den er såpass liten, og blir en fin kontrast, men den øvre og nedre menyen synes jeg var mindre pene og virker påklistret.

- Umulig å forutse hva som skjer. Da jeg klikker meg rundt vet jeg aldri helt hva som kommer til å skje. Plutselig er det pop-up, så er det "en bok" som dukker opp, så skifter designet. Jeg savner gjenkjennelse over hele siten, og får et inntrykk av at dette er snekret sammen av plugins man ha snublet over som virket kule. (Dette går nok over hvis man er fast bruker av siden, men det er det nok bare dere som utvilker og fotografene selv som er. Andre kommer nok over siden når de er på jakt etter fotografer for en spesiell anledning.)

- Jeg blir litt usikker på hva som er hensikten med siden. Jeg tenkte først at det kun var et ønske om å vise frem fine bilder(som er fett!), men så innser jeg at det er proffe fotografer som står bak. Jeg savner mye mer info om hva og hvordan de kan produsere ting for meg og hva de koster enn det som står på Om oss-fliken.

Veldig subjektive meninger.
 
Topp