Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding på ripoff.no

Status
Stengt for ytterligere svar.

webmoney

Søkemotoroptimist
Ripoff.no er et nettsted som handler om dårlig kundebehandling, løgn, lureri og manglende forretningsmoral, både i næringslivet og hos enkeltindivider. Bidragene er skrevet av norske forbrukere, for norske forbrukere.

Kan jeg herved be om konstruktive tilbakemeldinger fra de ærede medlemmer i dette panel?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
SØKEFUNKSJON:
Jeg kan se de siste som er lagt inn, men hva med en søkefunksjon for å få opp tidligere poster? (hadde kanskje vært like greit med et forenklet forum)

Siden er ellers fin, oversiktlig og brukervennlig;) Bevis på at du ikke trenger enorme design for å få brukervennlighet :)
 

Keanu

Geek
Oversiktig og greit, og lagt opp til at også bedriftene selv blir oppfordret til å svare på kritikken, noe jeg liker.

Tips til forbedring: Oversikt over alle bedrifter som er blitt rapportert, samt kanskje hvor mange kommetarer hver av de har. Når man så trykker på en bedrift, får man opp en oversiktsside om bedriften, men utsnitt fra alle kommentarer.

Søkesystemet som er der nå er forøvrig fungerer ikke tilstrekkelig, mulig det blir bedre om/når google får indeksert mer av sidene.
 

clinton4

Medlem
Blir det ikke litt feil å la forbrukere legge inn klager anonymt? Siden tjenesten da kan misbrukes av konkurrenter. Skal man klage på noe, bør man i det minste stå frem med et for og etternavn.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Tror dette fort kan bli en "populær" side for å spe ut eder og galle over mennesker man ikke liker!

F.eks denne: Nils Magne Kjus: Jobber svart, hever trygd

At en anonym person kan legge inn slikt helt uten videre er graverende spør du meg! Mange i vårt langstrakte land har nok et svin eller to på skogen - men, det betyr vel ikke at man skal akseptere å bli stilt ut midt på torget av den grunn!

Tror i alle tilfelle at man skulle holdt seg til kritikk av bedrifter og ikke enkeltpersoner!
 

Christian

Medlem
Haha, frisk melding ja.
For det første ble GPS Alarm System AS stiftet 9. juli 2007, så rart at det ikke står oppført i ligningene for 2006. For det andre hadde han vel en inntekt på rett over en kvart million i 2006 (om det er trygd eller hva det er aner man ikke).
 

Tonny Kluften

Administrator
"Jobber svart, hever trygd". Hva hvis det ikke er sant, det er ikke noe særlig å la folk bli hengt ut sånn. Tipper at fastname-saken er løgn også, eller at mannen kjøpte fra et annet firma.
Kan hvem som helst henge ut hvem som helst så blir det bare tull. Idèen er jo god, men hold deg til firmaer. Designet også fint, man alt er litt for stort.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg takker hjertligst for alle tilbakemeldingene på ripoff.no så langt!

Jeg har kun vært opphengt i det tekniske, og ikke brydd meg så mye om hvilke regler som skal gjelde for nettstedet.

Jeg er fullstendig enig i at det blir for drøyt å akseptere informasjon om privatpersoner, i alle fall når det går på "betaler ikke skatt, jobber svart" og sliktno'. Den linken er tatt bort fra forsiden nå.

Jeg vurderer også hvor anonyme innleggene skal være: Jeg tror nok at jeg skal implementere en slags innloggingsfunksjon slik at *jeg* har oversikt over hvem som har skrevet hva, selv om det fortsatt skal være helt anonymt for brukerne og for søkemotorene.

Det sikrer kvaliteten (litt) og øker seriøsiteten for nettstedet (litt).

Igjen -- jeg setter stor pris på tilbakemeldingene fra alle sammen!
 

clinton4

Medlem
For din egen del, ville jeg har verifisert personene som legger ut klagene via en sms melding. Da vil ivertfall en som legger inn en falsk klage tenke seg om to ganger før han/hun legger det ut. Jeg er også ganske sikker på at du kommer til å bruke mye av tiden din fremover til å diskutere med advokater og muligens et par søksmål. Husk, selv om du skriver i vilkårene at det er klageren som har ansvaret for innlegget. Er det du som eier av domenet som til slutt er ansvarlig.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Ja, når denne nettsiden er skikkelig på lufta, skal jeg ta kontakt med en advokat for å få vurdert de fleste sider etter et "føre var"-prinsipp.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja da fikk jeg bekreftet at det jeg trodde om fastname ikke er sant. Jeg sendte en epost til fastname for å spørre. Jeg fikk svar, dette skjedde i 2000 og jeg fikk en god forklaring og er 100% sikker på at de ikke gjør slik i dag. Var interessert fordi jeg har et par tre domener der og de virker seriøse, ikke de billigste, men det er en annen sak.
Jammen er det skummelt å drive en side hvor man henger ut folk.
 
Sist redigert:

Maja

Medlem
Jeg vet ikke helt. Jeg er skeptisk. Hvordan skal man få verifisert alt som kommer inn, hva hvis bedriften det handler om benekter medskyld? Da blir det ditt mot mitt ord, og legger du det ut uansett kan du risikere å bli dratt for retten ettersom du igjen er ansvarlig for hva som blir lagt ut...

Og skulle jeg oppleve noe lignende kjedelig, så hadde jeg gått til Forbrukerrådet.. ikke en ukjent website som legger ut historier man ikke kan verifisere alikevel.

Og ikke har du myndighet til å hente frem informasjonen fra foretakene heller til å kunne dobbeltsjekke det. Det blir ene og alene om de går med på å frigjøre informasjon utifra om det er tillatt eller ikke å omtale den enkelte saken.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp