Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemeldinger på nettside med informasjon om politikk

Stoppet

Banned
Jeg holder på å sette opp nettsiden Partiene.no
Den vil i tillegg til det som allerede er lagt inn, inneholde:
  • Flere begreper
  • Partier som ikke er på stortinget
  • Forklaring på flere -ismer
  • Det vil også bli satt opp blogg, om oss og kontakt
Siden vil bli brukt som en informasjonsside for "folk flest", og skal ha enkle forklaringer. Det vil også lages Q&A i forhold til partiers standpunkt i enkeltsaker.
Jeg kommer også til å tilby både politikere og andre å skrive blogginnlegg som omhandler politiske spørsmål og saker. Dette kan de enten gjøre ved at jeg oppretter en bruker til dem, eller at de sender innleggene til meg og jeg legger dem inn. Det vil også streames poster fra bloggen på alle sider.

Jeg kommer til å lage egne generelle sider om valg samt spesifikke for hvert valg i forkant av disse.

Planen er å finansiere siden med reklame, men det må ikke bli for mye slik at fokus faller bort.

Jeg ønsker dine meninger om følgende:
  1. Hvor ville du plassert reklame på sidene?
  2. Har en slik side noe for seg? Er den nyttig for folk?
  3. Fremstår siden som lettlest, forståelig og for "folk flest"?
  4. Hvilken aldresgruppe og kjønn tror du sidens brukere vil ha?
  5. Hva synes du om sidens oppbygging, design og fargekombinasjoner?
 

Ole Avranden

utvandret
1. Jeg ville ikke satt reklame på siden, men sett etter alternativ finansiering. Tror det vil være langt mer lønnsomt.
2. Ja. Ja.
3. Med utgangspunkt i at brukeren ønsker info om politikk, så bør dette være lettlest/forståelig nok.
4. Jeg ville tro primærbrukere er elever i videregående som gjør research ang politikk. Ergo også kjønnsnøytralt.
5. Jeg er ikke særlig stor fan parallax-design hvor alt beveger seg. Noen detaljer, men ikke så mye som her. Fargeskala osv følger 2018-malen, så det er innafor. Logoen partiene burde være litt sterkere, den drukner mot forløpningen på forsiden. Farge er vel uaktuelt på logoen, så test med helt svart logo?
 
1. I header, midt mellom to elementer/rader og i footer.
2. Antagelig for barn/ungdom, så ja vil jeg tro.
3. Orket ikke lese så mye dessverre... Men så teksten på forsiden og den var helt kurant.
4. Barneskole/Ungdomsskole/videregående elever som målgruppe vil jeg anta - kjønn irrelevant.
5. For mye animasjoner, overkill de-lux. Ville hatt færre farger - nå er det tre forskjellige farger på knapper mm. Knappen "Norges politiske system" blir to linjer forresten, ved hover. Fakta om partiene på forsiden "drukner" litt - svak farge på tekst, små logoer etc. Generelt litt for mye effekter alt i alt. Divi har mange muligheter, men man ikke bruke alle på en gang, KISS. Submeny: ville hatt bredere eller tilpasset slik at det ikke ble to linjer på enkelte der.
 

Tor2

Member
1. Jeg ville ikke ha plassertreklame, siden ser "uavhengig" ut og det er gull verdt når man forklarer politikk. Som nevnt ville je ha gått hardt i tenkeboksen for alternative inntektskilder.
2. Definetivt
3. Leste over ca hele siden, veldig lettforståelig. Kanskje du vil ha en som har pedagogikk som proffesjon til å se over.
4. Veldig lettleslig, godt design, appelerer til yngre publikum.
5.
  • Liker animasjonene, føler at siden er levende, jeg er enda ikke fylt 30 så regn meg som "yngre" publikum.
  • Litt store og flashy fonter nærmere bunn enn hva jeg liker.
  • Endre farger på undermeny siden jeg ikke klarte å se hover-fargen godt (retina-skjerm).
  • Regner med bloggen ikke er satt opp enda, men fortjener ikke denne egen plass i hovedmeny?
  • Velg ett knappedesign / fargevalg. Ble veldig forvirret om hva som faktisk var knapp og knapp.
  • For min del glorete med "shadow" i knapper.
  • Vurdere samme fargevalg på knapper som hovedfargen til undersidene av "ideologiene"
  • "Partiene" som meny var litt rotete med undermeny. Jeg har ingen gode forslag her annet enn å plassere alle partier under "Partiene" og legg til "andre partier2 på slutten og legg de på samme side.
  • Vurdere å få inn sitater fra partiene under "parti" seksjonen. Jeg syns sitater liver opp sider.
  • Finner ingen kildehennvisninger, kanskje legge til som link i tekst?
Ellers er dette en side jeg sender over til lærere på ungdomskole og videregående nivå. Veldig informativ.
Bare sørg for at alt er kvalitetssjekket.

-Tor
 

Stoppet

Banned
Takk for gode tilbakemeldinger. Jeg jobber nå med en del av disse :)
 

Stoppet

Banned
Da har jeg gjort litt endringer.
Jeg har blant annet fjernet det meste av animasjoner. Jeg ser at slike kan være ganske forstyrrende.
 

Stoppet

Banned
Et lite innspill: Ser på https://partiene.no/partiene/venstre-v/ at du har brukt riksvåpenet, noe som vel ikke er tillatt for andre enn "offentlige etater" (sehttps://www.regjeringen.no/contentassets/ee8002d5442b41a2b38538e5467cb106/166029-riksvapenet-2014-2.pdf)

Ja, var litt i tvil om jeg skulle bruke det. Fant noe informasjon på regjeringen.no om at det kunne brukes om man ikke brukte det i kommersiell sammenheng. Uansett må jeg da fjerne det når jeg legger inn enten reklame, eller på annen måte finner en inntjeningsmåte for siden.

Noen forslag til et et bilde/symbol som kan brukes i stedet? Noe nøytralt. Har vurdert flagget.
 

Stoppet

Banned
Har valgt dette bildet nå:

norges flagg.png
 
Topp