Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tips og ideer for bruk av affiliate-prorgram

Atian

Medlem
Hei

Har en nettbutikk Panda Display som selger TekstilStand messevegger. Enn så lenge er det svært få som selger dette produktet. Og vi har etbalert bra pris og leveringskvalitet selv om varene produseres i utlandet. Pr. i dag annonserer vi mye med google, men trenger mer markedsføring og ønsker økt salg.

Vårt mål:
1) Vi ønsker å selge mer!
2) Finne flere attraktive markedsføringskanaler for å oppnå mer salg og oppmerksomhet.
3) Høyere plassering på google.no - søk på ord som "messvegg" og "messestand".

Vi har dog ikke store budsjetter, men om vi ser på google, så betaler vi omtrent 200-300 kroner pr. salg av messevegg. Med slike summer bør det kanskjer være noen andre markedsføringskanaler som kan være bra?

Er det en ide å selge seg inn på tradedoubler eller andre? Jeg har (så godt som) ingen oppdatert kunnskap om dette pr. i dag. Hvilke aktører anbefales?

Eller bør vi starte affiliate program selv som vi kan kontrollere fra Magento? Slik at om noen her annonserer og får inn et salg, så kan vi utbetale penger? Noen som har erfaring med affiliate "plug-ins" for Magento?

Vel - dette er litt nytt terreng for oss - så alle konstruktive innspill vil bli verdsatt.
 

spikre

peterhamre.no
Bruk penger, tid og ressurser på å gjøre siden god. Å øke trafikk er ofte mye mer kostbart enn å få ut mer av den trafikken som allerede er.
F.eks. skal du ha jobbet en del med netthandel for å forstå at man skal klikke på " Sjekk ut " for å gå til kassa. Vi på WF forstår at dette er en elendig oversettelse, men dine kunder vil antagelig heller mixe med "logg ut".
 

timepoint

Medlem
Du kan begynne med å lage mere produktspesifikke Adwords annonser på eks: https://www.google.no/#q=beach+flagg
og eks:
https://www.google.no/#q=stand+messe

Altså egen annonsegrupper og søkeord =billigere klikk og mere relevante besøk.

Tror få søker messevegg, tekstilstand, men at folk prøver å søke "stand" "stand messe" og deretter "messestand" "messeutstyr" o.l.

Du kan jo også vurdere å lage en partneravtale med arrangører av messer osv, slik at kunder av disse eks. får rabatt hos deg, med kickbak eller lignende.

En god gammeldags printannonse i eks. Aftenposten for Beachflagg burde også gi noen bestillinger. Men da bør du prute veldig på pris, og få den inn ca 1 gang pr uke i en 1 mnd for å sjekke effekt.
 

Atian

Medlem
Bruk penger, tid og ressurser på å gjøre siden god. Å øke trafikk er ofte mye mer kostbart enn å få ut mer av den trafikken som allerede er.
F.eks. skal du ha jobbet en del med netthandel for å forstå at man skal klikke på " Sjekk ut " for å gå til kassa. Vi på WF forstår at dette er en elendig oversettelse, men dine kunder vil antagelig heller mixe med "logg ut".

Hei Spikre!
Takk for svar og tips. Vi jobber fortsatt med forbedringer av både nettside og innhold. Dessverre er det ikke alt som fungerer like enkelt i Magento. Denne "Sjekk ut" skulle jeg helst ha fjernet - slik at man går via handlekurven. Når man via backoffice forsøker å fjerne linken via innstillinger, vil den ikke respondere på nettsidene. Dette er bare et av mange "små utfordringer" som vi har.

- Vi har en plan om å endra maler og gå til responsivt design senest til sommeren. Men det er fortsatt en del arbeid igjen her.

Men er det virkelig ingen som har erfaringer med markedsføring via affilates? Vet jo at det er mange her som bruker annonser for egen tjening, men de har kanskje også noen gode tips?
 

Atian

Medlem
Du kan begynne med å lage mere produktspesifikke Adwords annonser på eks: https://www.google.no/#q=beach+flagg
og eks:
https://www.google.no/#q=stand+messe

Altså egen annonsegrupper og søkeord =billigere klikk og mere relevante besøk.

Tror få søker messevegg, tekstilstand, men at folk prøver å søke "stand" "stand messe" og deretter "messestand" "messeutstyr" o.l.

Du kan jo også vurdere å lage en partneravtale med arrangører av messer osv, slik at kunder av disse eks. får rabatt hos deg, med kickbak eller lignende.

En god gammeldags printannonse i eks. Aftenposten for Beachflagg burde også gi noen bestillinger. Men da bør du prute veldig på pris, og få den inn ca 1 gang pr uke i en 1 mnd for å sjekke effekt.

Gode tilbakemeldinger Timepoint! Takk skal du ha.
- Vi har mange søkeord, men skal nok analysere de enda mer og finne enda flere kombinasjoner.
Vi begynner også med annonser i print medier nå. Skal bli spennende å se på responsen.

Atian
 

Atian

Medlem
Dette er nok velkjent for mange av dere, men jeg skriver litt her for de som ikke vet om det.

TradeDoubler tar et oppstartsgebyr på 20.000. Dette inkl. tilrettelegging i nettbutikk m.m.
For Affiliate nettverksannonsering er det minimum 5.500 kr./mnd.

De har nå kampanjepriser på 10.000 / 3.500 kroner.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Etter å ha tatt en kikk på nettsiden så er jeg redd for at det vil være mye bortkastet arbeid med å skaffe flere besøkende til nettsiden før dere har forbedret forsiden. Jeg druknet i tekst og følte jeg gikk rundt i en tett skog uten noe mål.

Store bilder, knapper/linker som trekker oppmerksomhet mot bestill nå, eller mer info ville nok gjort susen.

Få på plass en light box for påmelding på nyhetsbrev når jeg ankommer siden - bruk gjerne et incentiv for å få meg til å melde meg på, f.eks "Rollup til Norges billigste pris i velkomstgave" e.l.

Sosiale medier: bruk logoene fra de sosiale mediene - de er velkjente og vil trekke mer folk enn ren tekst!

Det chatvinduet som ligger der er irriterende - jeg vil heller ha en knapp hvor jeg kan aktivisere et chatvindu hvis jeg har behov for hjelp.
 

looper

Medlem
Det finnes jo andre aktører innenfor affiliate som ikke tar dette gebyret. Kan være at produktet er innenfor en relativ smal nisje. Er nok mer effektivt å ta kontakt med messer og gi dem en god avtale som de kan fremme mot sine utstillere.

Uansett, jeg ville startet med nettsiden. Produktet dere selger er jo egentlig ganske kult så da må dere vise dette. Det enkleste her er nok å chippe ut alt av design som ligger der nå og lage nytt. Du har noen produkter som er veldig fine visuelt så dette burde komme godt frem på siden. "Call to Action" bør man nok lese seg litt opp på. Hvis du syntes CMSet er vanskelig å navigere seg i så kan du jo se på muligheten til å oppgradere til et enklere system. Er vel flere her som kjører på "lettere" løsninger men som har mange muligheter.

Hvis dere kjører betalt-trafikk inn til nettsiden i dag så ville jeg brukt Unbounce eller noen til å lage en skikkelig landingsside. Tror dere kan se at det plutselig blir litt flere bestillinger :)
 

Atian

Medlem
@Looper:
Du kommer ikke bare med gode tips men også med forslag - Tusen takk!! Jeg har sett på Unbounce, men det ser ikke ut til at de har landingssider for Magento Commerce eller tar jeg feil? Noen som har vært borti noen andre gode aktører på dette som også gjør for nettbutikker?

Vi skal absolutt fremskynde prosessen med oppdatering av nettsidene!!
 
Topp