Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tips om affiliateløsning

hvaer

Medlem
Bedriften jeg jobber for har bestemt seg for at den skal begynne med en affiliateløsning, og i den forbindelse, så ønsker vi tips om hva slags systemer for backoffice som eksisterer. Vi skal kunne kommunisere med våre affiliates i en løsning, men de skal ikke se eller kunne kommunisere seg i mellom. De skal enkelt kunne se sine budsjetter (affiliates om ikke oppnår x antall salg i løpet av en gitt periode, vil ikke få fornyet tillit), man skal kunne justere affiliateprosent ut fra volum, tips om potensielle kunder fra oss, og annen informasjon.

Er det f.eks noen løsning med Buddypress, som enkelt kan lages til å gjøre noe slikt som dette? Eller finnes det andre løsninger for dette som mer hensiktsmessig?
 

zapotek

Medlem
Du finner en del om du Googler "affiliate tracking software". Hva som er bra og dårlig aner jeg ikke.

Grunnen til spørsmålet mitt, var at jeg tror dere skal slite med å få publishere til programmet deres om det legges opp til budsjetter og at de blir kastet ut om målene ikke nås. En affilate tar all risikoen selv - null salg, null provisjon - og da skjønner jeg ikke poenget med budsjetter.
 

hvaer

Medlem
Vi skal ikke ha tracking software, ettersom alt salg gjøres per telefon eller mail. Mao, så er det ikke affiliatesalg slik normalt internettmarkedsførere tenker, men det er med unntak av trackingdelen, noe lignende vi ønsker for backoffice. Så derfor spør jeg etter affiliatesystem.

Det er altså ett backoffice system vi skal ha, hvor hver enkelt skal kunne gå inn å se på godkjente salg, budsjett, melding til hver enkelt, dokumenter som skal brukes til salg ovenfor en angitt kunde, etc.
 
Topp