Kjapp og trygg hosting for Wordpress

æøå i AdWords-url

ebrandt

Medlem
Hei

Jeg har i lengre tid irritert meg over at AdWords ikke aksepterer at man benytter norske tegn i url'en som legges inn. Dette gjelder både selve url'en samt visningsnavet for url'en.

Jeg har tidligere vært i kontakt med Google kundesenter som etter mye om og men (og etter skriftlig bekreftelse fra meg) sa de kunne endre dette manuelt for meg. Men etter mye prøving og feiling måtte de gi opp. Og etter dette skjedde det ingenting (dette er et års tid siden).

Det er nå over 4,5 år siden det ble åpnet opp for norske tegn i no-domener, så det forundrer meg at Google fremdeles ikke har tatt seg bryet med å tilrettelegge for dette (i følge Norid er det registrert nesten 12000 .no-domener med norske tegn, i tillegg kommer alle utenlandske domener med IDN)

Spørsmålet mitt her er om det er noen av dere som har vært borti problemstillingen, og evt hva dere har fått som svar fra Google. Eller om det kanskje finnes noen workaround som jeg ikke har fått med meg,

Og ja.. Jeg vet jeg kan bruke den "safe" adressen

Kode:
i mitt tilfelle www.xn--ln-yia.no  i stedet for   www.lån.no

men det ser jo ikke så spesielt fint ut. Man ønsker jo tross alt å bygge opp et merkenavn.

Anyone?


NB.. Liten artig sak jeg nettopp oppdaget her.. Årsaken til at jeg måtte legge adressene over inni en "code"-boks er at dersom jeg skriver inn den sikre url'en, så henter den automatisk tittelen fra siden, mens den andre url'en viser normalt. Rart?


Mvh.
Espen Brandt
------------
www.lån.no
------------
 

ebrandt

Medlem
Lite nytt fra Google.. I hvertfall på den fronten.

Men som et alternativ har jeg heller jobbet meg opp til en topp3 plassering ved ordinært søk, det merkes på trafikken :)

Gidder ikke å kaste penger ut vinduet hos en aktør som ikke bryr seg om kundene sine, i hvertfall ikke i denne omgang.
 

Webby

Medlem
Her er nok en som irriterer seg over dette. Vurderer å ta kontakt med google, de har vel kontor i Norge nå? Det er jo rimelig håpløst at de enda ikke har fikset dette. :rolleyes:
 
Topp