Kjapp og trygg hosting for Wordpress

æøå i AdWords-url

ebrandt

Medlem
Hei

Noen som har vært borti problemstillingen med norske tegn i URL'en i AdWords-annonser? Jeg driver et nettsted med "å" i domenenavnet, men AdWords tolererer ikke dette. Har tidligere vært i kontakt men Google kunderservice, men de har ikke kunnet hjelpe. Noen som har vært borti problemstillingen, og vet om det finnes en workaround?

I mitt tilfelle (for domenet www.lån.no ) må jeg bruke ACE-adressen som ikke akurat er med på å bygge opp et merkenavn:

Kode:
Domain Name................: lån.no
ACE Domain Name............: xn--ln-yia.no

Hva kan gjøres? Det er jo tross alt over 4,5 år siden det ble åpnet opp for norske tegn i .no-domener, og pt. er det nesten 12000 registrerte .no-domener med norske tegn.

Noen idéer?

Mvh.
Espen Brandt
------------
www.lån.no
------------
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om Google Adwords ikke faar hjulpet deg tror jeg dessverre ikke det er mange her som faar gjort det. Har ikke jobbet med slike domener selv, men om GA sier det ikke er noe fix paa det saa er det nok ikke noe loesning!

Eventuelt kan du jo finne et annet domene og clocke til hoveddomenet, men da er du jo tilbake til det faktumet at det ikke brander.
 

ebrandt

Medlem
Nå siste gang jeg var i kontakt med kundeservice fikk jeg faktisk tilbakemelding på at de skulle sende saken videre til "teamet som utvikler det aktuelle produktet". Men hele svaret fra Google virket som en sånn standard-frase, litt usikker på om det kommer til å skje noe. Skjedde jo ingenting de forrige gangene jeg kontaktet de pga dette.

Men jeg får vel leve i håpet :p
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Den historien er gammel. Google er et av verdens stoerste firma og samtidig det firmaet som bryr seg aller minst om aa tilfredsstille sine kunder gjennom support. Allikevel bruker vi alle de.

Det skal mye til for at man faar noe annet enn et standard svar fra Google sin support!
 
Topp