Kjapp og trygg hosting for Wordpress

æøå i epostadresser

Randulf Småfix

Kanonfotograf
E-post adresser med æøå fungerer ikke. Du kan dog bruke ACE formen, dvs at skal du sende mail til epost adressen kværner.no, må du bruke @xn--kvrner-qua.no

Og da er vel hele poenget borte.

(Riktig nok finnes det programmer som oversetter æøå e-post adresser til ACE før de sender avgårde eposten, men det kan du ikke satse på).

For: pæder.ås@ er det forresten ingen løsning i sikte, og han blir sittende i buret sitt.

æøå fungerer nå fint for nettsider, i den grad dine kunder har æøå på tastaturet, men til epost er det ubrukelig, og man bør sikre seg kvarner.no el. lignende i tillegg for epost.
 
Sist redigert:

Zolic

Medlem
æøå fungerer nå fint for nettsider, i den grad dine kunder har æøå på tastaturet, men til epost er det ubrukelig, og man bør sikre seg kvarner.no el. lignende i tillegg for epost.

Testa effekten dette har på brukere, ville tro de fleste hadde sendt til kværner.no først hvert fall? Siden det er det som er domene navnet de er inne på, jeg hadde gjort det om jeg var litt mindre konsentrert...
 

Britta

stoffdronning
Rent praktisk:

æ = ae
å = aa eller bare a
ø = o

Siden vi var i så mange år uten 'spesialtegn' underveis tror jeg nok de fleste er vant til at spesialbokstaver blir 'omoperert' til noe som kan leses. :)

Hilsen, Britta
 
Topp